Wizerunki sławnych
osobistości są bardzo chętnie wykorzystywane w reklamach, gdyż
zaufanie i sympatia ludzi do gwizd może przełożyć się na
pozytywny odbiór reklamowanych przez nich marek i produktów. W
Polsce jest cała masa celebrytów, którzy chętnie biorą udział w
kampaniach reklamowych. Czasami jednak trafiają się reklamy
polskich marek, gdzie główną rolę gra sławna postać, ale...
światowego formatu. Poniżej znajduje się kilka przykładów
współpracy polskich marek z zagranicznymi gwiazdami.
Niezaprzeczalnym
pionierem w zatrudnianiu do reklamy zagranicznych osobistości jest
bank BZ WBK, który od 2008 roku w swoich kampanii zaprosił już
takie gwiazdy jak Antonio Banderas, Gérard Depardieu, Danny DeVito,
kabareciarz John Cleese, Leo Beenhakker oraz Chuck Norris. Pierwszą
taką reklamówką była ta, w której wystąpił brytyjskich komik
John Cleese, trzeba przyznać, że efekt końcowy wyszedł
fajnie:
A tak wygląda spot
nakręcony z Gérardem Depardieu:
Oraz pozostałe
reklamy:
Chuck Norris:
Danny DeVito:
Antonio Banderas:
Oraz ostatnia
gwiazda spotów banku WBK – Kevin Spacey:
Pozostając w
temacie bankowości, jeszcze jednym przykładem reklamy dedykowanej
polskiemu odbiorcy z udziałem zagranicznej gwiazdy jest kampania
banku Crédit Agricole z francuską aktorką Juliette Binoche.
Marketingowcy banku tłumaczyli wybór właśnie tej gwiazdy tym, że
łączy ona Francję oraz Polskę, gdyż babcia Binoche urodziła się
w Częstochowie a sama aktorka jest honorową obywatelką tego
miasta. Oto kilka spotów z jej udziałem:
Sporą promocją
marki była reklamówka z udziałem Cindy Crawford, która w 2003
roku zareklamowała wodę Arctic. Spot telewizyjny z modelką w roli
głównej przyniósł marce spory sukces, gdyż podobno
rozpoznawalność wody Arctic po jego emisji wzrosła z 10 do 51%.
Pamiętacie tę reklamę?
Po dziesięciu
latach od emisji spotu z Cindy Crawford, reklamy z międzynarodową
gwiazdą doczekała się inna polska woda – Cisowianka Perlage.
Twarzą marki została Monica Belucci.
Pierwszą polską
reklamą w której wystąpiła światowa gwiazda, był spot z Jeanem
Reno, który promował w nim piwo EB. Gwiazda filmu „Leon
Zawodowiec” właśnie tak zreklamwała piwo:
Jeśli ktoś dysponuje dużym budżetem to może sobie oczywiście pozwolić na taką reklamę swojej firmy lub produktu. W mojej ocenie bardzo dobrze byłoby zlecić promocję sprawdzonej agencji Nakatomi. Mają sieć swoich biur w różnych krajach. Super kampanie prowadzą pani Kasia i Oliwia z ich zespołu.
OdpowiedzUsuń