poniedziałek, 18 maja 2015

Zagraniczne gwiazdy reklamują polskie marki



Wizerunki sławnych osobistości są bardzo chętnie wykorzystywane w reklamach, gdyż zaufanie i sympatia ludzi do gwizd może przełożyć się na pozytywny odbiór reklamowanych przez nich marek i produktów. W Polsce jest cała masa celebrytów, którzy chętnie biorą udział w kampaniach reklamowych. Czasami jednak trafiają się reklamy polskich marek, gdzie główną rolę gra sławna postać, ale... światowego formatu. Poniżej znajduje się kilka przykładów współpracy polskich marek z zagranicznymi gwiazdami.

Niezaprzeczalnym pionierem w zatrudnianiu do reklamy zagranicznych osobistości jest bank BZ WBK, który od 2008 roku w swoich kampanii zaprosił już takie gwiazdy jak Antonio Banderas, Gérard Depardieu, Danny DeVito, kabareciarz John Cleese, Leo Beenhakker oraz Chuck Norris. Pierwszą taką reklamówką była ta, w której wystąpił brytyjskich komik John Cleese, trzeba przyznać, że efekt końcowy wyszedł fajnie:


A tak wygląda spot nakręcony z Gérardem Depardieu:


Oraz pozostałe reklamy:


Chuck Norris:


Danny DeVito:



Antonio Banderas:


Leo Beenhakker:


Oraz ostatnia gwiazda spotów banku WBK – Kevin Spacey:



Pozostając w temacie bankowości, jeszcze jednym przykładem reklamy dedykowanej polskiemu odbiorcy z udziałem zagranicznej gwiazdy jest kampania banku Crédit Agricole z francuską aktorką Juliette Binoche. Marketingowcy banku tłumaczyli wybór właśnie tej gwiazdy tym, że łączy ona Francję oraz Polskę, gdyż babcia Binoche urodziła się w Częstochowie a sama aktorka jest honorową obywatelką tego miasta. Oto kilka spotów z jej udziałem:





Sporą promocją marki była reklamówka z udziałem Cindy Crawford, która w 2003 roku zareklamowała wodę Arctic. Spot telewizyjny z modelką w roli głównej przyniósł marce spory sukces, gdyż podobno rozpoznawalność wody Arctic po jego emisji wzrosła z 10 do 51%. Pamiętacie tę reklamę?



Po dziesięciu latach od emisji spotu z Cindy Crawford, reklamy z międzynarodową gwiazdą doczekała się inna polska woda – Cisowianka Perlage. Twarzą marki została Monica Belucci.



Pierwszą polską reklamą w której wystąpiła światowa gwiazda, był spot z Jeanem Reno, który promował w nim piwo EB. Gwiazda filmu „Leon Zawodowiec” właśnie tak zreklamwała piwo:


1 komentarz:

  1. Jeśli ktoś dysponuje dużym budżetem to może sobie oczywiście pozwolić na taką reklamę swojej firmy lub produktu. W mojej ocenie bardzo dobrze byłoby zlecić promocję sprawdzonej agencji Nakatomi. Mają sieć swoich biur w różnych krajach. Super kampanie prowadzą pani Kasia i Oliwia z ich zespołu.

    OdpowiedzUsuń

Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.