Reklama
interaktywna
(ang. Interactive Digital Signage) jest to forma dystrybucji treści
reklamowej, w której odbiorca reklamy ma jednocześnie wpływ na jej
zawartość. Zazwyczaj są to punkty informacyjne, gdzie na ekranach
dotykowych treść użytkowa zintegrowana jest z przekazem reklamowym
(np. interaktywne katalogi produktowe, interaktywne mapy centrów
handlowych, interaktywne systemy rezerwacji itd.). [źródło]
Reklama
interaktywna jest szybciej
i lepiej zapamiętywana przez oglądających.
Ponadto lepiej wyrabia świadomość marki, ponieważ stanowi dialog
z klientem. Reklama atakuje odbiorców z każdej strony: jest na
ulicy, leży pod naszymi drzwiami, przerywa nam film, przychodzi
sms-em, jest na opakowaniach produktów. Takie nagromadzenie przekazu
reklamowego oraz stale zwiększająca się częstotliwość nadawania
generują rosnący efekt zmęczenia reklamą. Przy kumulacji tych
czynników potencjalni odbiorcy przestają dostrzegać przekazy
reklamowe, a wręcz reklamy stają się dla nich irytujące. W takiej
sytuacji wyróżnienie się i zapewnienie odbiorcy dobrych skojarzeń
z produktem to priorytet i nie lada wyzwanie. Najlepszym sposobem
na wyjście
przed szereg i zostanie zapamiętanym jest
reklama interaktywna z pomysłem. Nie od dzisiaj wiadomo, że efekt
halo w pozytywnym znaczeniu jest kluczem do dobrej kampanii
reklamowej. Polega on na wywołaniu pozytywnych emocji, które potem
audytorium przenosi na produkt.
Obecnie
kreatywna inżynieria znajduje wiele zastosowań. Dobry przykład to
inteligentne skarpetki dla biegaczy, które dostarczają sportowcom
informację m. in. o pulsie, dystansie lub też nowoczesne domy
sterowane telefonem komórkowym.
To tylko jedne z wielu zastosowań nowych technologi.
Świetnym
przykładem może być niecodzienna reklama szamponu w sztokholmskim
metrze. W ramach promocji nowej linii produktów do pielęgnacji
włosów pojawiły się genialne, interaktywne
reklamy.
Ekrany billboardów wyposażono w czujniki
ultradźwiękowe,
także gdy tylko do stacji zbliża się kolejka, włosy modelki
rozwiewają się na wszystkie strony, niczym targane wywołanym przez
nią wiatrem.
Kolejnym
przykładem jest niesamowicie pomysłowa interaktywna reklama Forda,
uwaga : na zwykłym papierze ! Brzmi ciekawie. Z pozoru zwykła,
nudna, statyczna reklama została w ciekawy sposób odświżona.
Wszystko to za sprawą kodu QR. Otwiera on drzwi do
interaktywnej formy zaangażowania, które dostępne jest z poziomu
zwykłego, analogowego papieru. Po zeskanowaniu kodu
QR, ekran naszego smartfona staje się częścią treści reklamowej.
Zależnie od wersji, telefon zamienia się w parkujący na dwa
sposoby nowy model Forda. W trzeciej wersji, przez otwartą klapę
bagażnika, możemy zobaczyć jak i o ile powiększymy bagażnik
samochodu składając tylną kanapę.
Pomysł
jest bardzo ciekawy. Ma jednak swoje negatywne strony. Wadą tego
rozwiązania jest dosyć duży poziom zaangażowania odbiorcy i
konieczność użycia specjalnej aplikacji. Czy to nie przeszkadza w
odbiorze reklamy i czy przynosi ona zamierzone efekty? Tego na razie
nie wiadomo, ale z pewnością jest to nietypowy i kreatywny, plus za
nietypowy pomysł.
Takich innowacyjnych reklam jest obecnie na świecie coraz więcej, praktycznie na każdym kroku. Kolejne najciekawsze w drugiej części.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.