niedziela, 17 maja 2015

Innowacyjne reklamy interaktywne

Reklama interaktywna (ang. Interactive Digital Signage) jest to forma dystrybucji treści reklamowej, w której odbiorca reklamy ma jednocześnie wpływ na jej zawartość. Zazwyczaj są to punkty informacyjne, gdzie na ekranach dotykowych treść użytkowa zintegrowana jest z przekazem reklamowym (np. interaktywne katalogi produktowe, interaktywne mapy centrów handlowych, interaktywne systemy rezerwacji itd.). [źródło]

Reklama interaktywna jest szybciej i lepiej zapamiętywana przez oglądających. Ponadto lepiej wyrabia świadomość marki, ponieważ stanowi dialog z klientem. Reklama atakuje odbiorców z każdej strony: jest na ulicy, leży pod naszymi drzwiami, przerywa nam film, przychodzi sms-em, jest na opakowaniach produktów. Takie nagromadzenie przekazu reklamowego oraz stale zwiększająca się częstotliwość nadawania generują rosnący efekt zmęczenia reklamą. Przy kumulacji tych czynników potencjalni odbiorcy przestają dostrzegać przekazy reklamowe, a wręcz reklamy stają się dla nich irytujące. W takiej sytuacji wyróżnienie się i zapewnienie odbiorcy dobrych skojarzeń z produktem to priorytet i nie lada wyzwanie. Najlepszym sposobem na wyjście przed szereg i zostanie zapamiętanym jest reklama interaktywna z pomysłem. Nie od dzisiaj wiadomo, że efekt halo w pozytywnym znaczeniu jest kluczem do dobrej kampanii reklamowej. Polega on na wywołaniu pozytywnych emocji, które potem audytorium przenosi na produkt.

Obecnie kreatywna inżynieria znajduje wiele zastosowań. Dobry przykład to inteligentne skarpetki dla biegaczy, które dostarczają sportowcom informację m. in. o pulsie, dystansie lub też nowoczesne domy sterowane telefonem komórkowym. To tylko jedne z wielu zastosowań nowych technologi.



Świetnym przykładem może być niecodzienna reklama szamponu w sztokholmskim metrze. W ramach promocji nowej linii produktów do pielęgnacji włosów pojawiły się genialne, interaktywne reklamy. Ekrany billboardów wyposażono w czujniki ultradźwiękowe, także gdy tylko do stacji zbliża się kolejka, włosy modelki rozwiewają się na wszystkie strony, niczym targane wywołanym przez nią wiatrem.



Kolejnym przykładem jest niesamowicie pomysłowa interaktywna reklama Forda, uwaga : na zwykłym papierze ! Brzmi ciekawie. Z pozoru zwykła, nudna, statyczna reklama została w ciekawy sposób odświżona. Wszystko to za sprawą  kodu QR. Otwiera on drzwi do interaktywnej formy zaangażowania, które dostępne jest z poziomu zwykłego, analogowego papieru. Po zeskanowaniu kodu QR, ekran naszego smartfona staje się częścią treści reklamowej. Zależnie od wersji, telefon zamienia się w parkujący na dwa sposoby nowy model Forda. W trzeciej wersji, przez otwartą klapę bagażnika, możemy zobaczyć jak i o ile powiększymy bagażnik samochodu składając tylną kanapę.



Pomysł jest bardzo ciekawy. Ma jednak swoje negatywne strony. Wadą tego rozwiązania jest dosyć duży poziom zaangażowania odbiorcy i konieczność użycia specjalnej aplikacji. Czy to nie przeszkadza w odbiorze reklamy i czy przynosi ona zamierzone efekty? Tego na razie nie wiadomo, ale z pewnością jest to nietypowy i kreatywny, plus za nietypowy pomysł.

Takich innowacyjnych reklam jest obecnie na świecie coraz więcej, praktycznie na każdym kroku. Kolejne najciekawsze w drugiej części.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.