poniedziałek, 25 maja 2015

Polscy youtuberzy a budowa marki na podstawie portali społecznościowych

YouTube, Instagram, Facebook, Snapchat, Twitter, Google +... o tych poratalach internetowych i aplikacjach społecznościowych w kontekście reklamy i PR mói się obecnie bardzo dużo. Nawet na tym blogu pojawiła się do tej pory masa wpisów o tej tematyce. W końcu jak mówić o współczesnym zaistnieniu w przestrzeni wirtualnej nie posiadając nawet podstawowego Facebooka, który obecnie pełni rolę swego rodzaju okna na świat, w którym możemy porozmawiać z ludźmi i dowiedzieć się praktycznie wszystkiego o wszystkim co nas otacza.  Tendencja jest jednak całkiem inna. Obecnie, każdy kto próbuje wybić się lub utrzymać swoją pozycję w świecie szeroko pojętych mediów, posiada praktycznie wszystkie z wyżej wymienionych portali.
Świetnym przykładem budowania swojej marki w przestrzeni wirtualnej są polscy youtuberzy. W tym przypadku nie ważna jest skala wyświetleń, jeżeli dopiero zaczynasz i masz po 1000 wyświetleń czy może jesteś znany i regularnie ogląda Cię 400 000 osób załóż sobie konto na każdym z wyżej wymienionych miejsc. Dla przykładu zamieszczam linki dwóch znanych polskich youtuberów posiadających odmienną liczbę subskrybentów a którzy wykorzystują instagram, facebook oraz snapchat.

Turpat- Około 22 000 subskrybentów (25 05 2015) w opisie linki do jego kont na Instagramie itp.


Z dupy: Około 573 000 subskrybentów (25 05 2015) w opisie linki do jego kont na Instagramie, twitterze itp. 

Youtuberzy wykorzystują głównie popularny facebook, rzadziej twitter. Instagram jest podstawowym medium do przesyłania zdjęć zaś od niedawna jego rolę zaczął spełniać snapchat który pozwala na przesyłanie kilkusekundowych przekazów audiowizualnych pomiędzy odbiorcami. Youtuberzy zrozumieli więc, że aby dobrze budować swoją markę, która ma docelowo dotrzeć do jak największej liczy odbiorców to trzeba promować ją poprzez portale które dają im narzędzia do realizacji tych założeń. Łączenie kont o jednej nazwie, odsyłanie z jednego portalu na drugi tworzy więc możliwość rozwoju. Można więc dopatrywać się tego, że w przyszłości snapy wysyłać nam będą politycy a na instagramie będziemy "lajkować" zdjęcia naszych dziadków na wczasach.

źródło:

filmy : youtube
zdjęcie: http://wspieramrozwoj.pl/images/category/91.jpg

1 komentarz:

Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.