poniedziałek, 25 maja 2015

Muzyka w nowej erze - interaktywna promocja muzyki. cz. I

 Żyjemy w czasach przesycenia informacjami, obrazkami, reklamami. Coraz trudniej skupić uwagę klientów, użytkowników, publiki. Dotyczy to również sfery muzycznej, która w latach 50 XX wieku weszła w okres komercjalizacji. Dziś mamy do wielkie pole do popisu przy szukaniu ciekawych urozmaiceń promocji produktu, marki czy swojej twórczości, nie wystarczy już tylko profil na Facebooku, Instagramie czy przejrzysta strona internetowa... Oto jak to się robi z rozmachem i interaktywnie w sieci!

Geniuszami kreacji wizerunku w dzisiejszych czasach jest zespół Gorillaz. Tworząc zespół, wokalista Damon Albarn (wcześniej Blur) przypisał swojemu zespołowi oraz jego członkom określony charakter. Każda z postaci miała swojego kreskówkowego odpowiednika, własne sceniczne alter ego. Stały skład zespołu to Damon Albarn oraz rysownik - Jamie Hawllett. Ta para stworzyła czwórkę wirtualnych artystów, którzy podbili świata.

Od lewej: 2-D, Noodle, Murdoc Niccals oraz Russel Hobbs


Rodzi się jednak pytanie, jak wirtualny zespół może oddawać się tak ważnej części życia rock and rollowca jak koncertom? Skoro pośmiertnie koncerty daje już Michael Jackson i 2Pac to czemu nie nieistniejący 2-D, Noodle, Murdoc i Russel? 




 Wisienka na torcie jest jednak przemyślana strona internetowa, która zmienia swój klimat wraz z nowymi płytami. Interaktywne strony pozwalające na zwiedzanie wirtualnego studia i domu Gorillaz, gry związane z zespołem, wszystko to pozwala na szybką identyfikacje z artystą i większą sprzedażą płyt czy biletów w salach koncertowych. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.