Nietuzinkowa kampania
młodzieżowa napoju Sprite odbiła się szerokim echem wśród grupy docelowej, czyli nastolatków.
Nastąpił ogromny wzrost sprzedaży dzięki niestandardowym i kontrowersyjnym pomysłom,
które zostały wykorzystane w kampanii. Głównymi bohaterami reklam było
oczywiście ,,pragnienie” i Sprite, a hasło przewodnie przeszło do języka
potocznego wśród nastolatków.
http://firmowo.com/sprite/
Światowa premiera
kampanii „Sprite – Pragnienie nie ma szans” miała miejsce w 2005 roku. Cała kampania
oparta była na krótkich filmikach (max. 30 sekund) i pokazywała jak Sprite
detronizuje pragnienie. Sprite realizował
trudne pomysły aby mimo wszystko ugasić pragnienie. W filmikach przewodził
wręcz niedorzeczny humor i sytuacje, do których mógł porównać się każdy młody
człowiek. W ten sposób łatwiej identyfikować się z marką.
W spotach reklamowych
występowali nastolatkowie i młode osoby,
którzy przedstawiali zwykłe, normalne i codzienne sytuacje. Najsłynniejsze reklamy
kampanii Sprite’a były filmy zatytułowane: „Zgadnij, w której ręce jest
nakrętka Sprite”, „Siedzisz w koszyku motocyklowym – pamiętaj o niebezpiecznych
kontenerach”, „Chcesz potańczyć z dziewczyną? – uważaj na czyhających niedaleko
„Misiaków””, „Kiedy robisz imprezę – uważaj na figlarne starsze sąsiadki. Reklamy
cieszyły się i cieszą nadal ogromną popularnością, a to wszystko za sprawą
odważnych i kontrowersyjnych pomysłów.
Ciekawy wpis, muszę przyznać... :) Co sądzisz na temat pozycjonowania?
OdpowiedzUsuń