wtorek, 12 maja 2015

„Ja jestem Sprite, a ty jesteś Pragnienie”



Nietuzinkowa kampania młodzieżowa napoju Sprite odbiła się szerokim echem wśród grupy docelowej, czyli nastolatków. Nastąpił ogromny wzrost sprzedaży dzięki niestandardowym i kontrowersyjnym pomysłom, które zostały wykorzystane w kampanii. Głównymi bohaterami reklam było oczywiście ,,pragnienie” i Sprite, a hasło przewodnie przeszło do języka potocznego wśród nastolatków.

 http://firmowo.com/sprite/


Światowa premiera kampanii „Sprite – Pragnienie nie ma szans”  miała miejsce w 2005 roku. Cała kampania oparta była na krótkich filmikach (max. 30 sekund) i pokazywała jak Sprite detronizuje pragnienie. Sprite  realizował trudne pomysły aby mimo wszystko ugasić pragnienie. W filmikach przewodził wręcz niedorzeczny humor i sytuacje, do których mógł porównać się każdy młody człowiek. W ten sposób łatwiej identyfikować się z marką.






W spotach reklamowych występowali nastolatkowie i  młode osoby, którzy przedstawiali zwykłe, normalne i codzienne sytuacje. Najsłynniejsze reklamy kampanii Sprite’a były filmy zatytułowane: „Zgadnij, w której ręce jest nakrętka Sprite”, „Siedzisz w koszyku motocyklowym – pamiętaj o niebezpiecznych kontenerach”, „Chcesz potańczyć z dziewczyną? – uważaj na czyhających niedaleko „Misiaków””, „Kiedy robisz imprezę – uważaj na figlarne starsze sąsiadki. Reklamy cieszyły się i cieszą nadal ogromną popularnością, a to wszystko za sprawą odważnych i kontrowersyjnych pomysłów.





1 komentarz:

Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.