Product placement (plasowanie produktu, w polskim prawie także lokowanie produktu, co jest kalką językową z ang. product placement) – jedno z narzędzi marketingowych służące promocji produktów i usług.
Mechanizm polega na nawiązywaniu do produktu w środku przekazu w taki sposób żeby przemawiał on do podświadomości odbiorcy i zachęcał go do używania bez przekazywania oczywistej i otwartej reklamy.
Bohaterowie filmów często też rozmawiają np. o swoich ulubionych samochodach, wymieniając oczywiście konkretną markę. Lokowanie produktu wiąże się też z życiem aktorów poza planem. Otóż często namawia się ich aby reklamowali dany produkt również w swoim życiu codziennym. Na przykład aby chodzili w znanej wszystkim marce butów, na ręce nosili zawsze jedną i tą samą markę zegarków, a jak już mają dzwonić to tylko z Samsunga albo z Iphone.
Lokowanie produktu to w gruncie rzeczy bardzo dobry pomysł. Oglądając swój ulubiony serial, odbiorca równocześnie ogląda reklamę, mało tego na pewno skorzysta z czegoś, czego używa jego serialowy idol. Co prawda na początku pojawiające się reklamy w filmach czy serialach, to reklamy środków do sprzątania. Dlaczego? Otóż dlatego, że seriale skierowane są raczej do gospodyń domowych, które siedzą w domu, gotują obiad, sprzątają i wolnej chwili włączają ulubiony serial. Obecnie możemy zobaczyć walkę każdego rodzaju marki. Co serial to inny smartfon-albo wszyscy mają IPhona albo wszyscy mają Samsunga, albo wszyscy jeżdżą BMW albo Mercedesem.
Jednym z głównych zasad stosowania lokowania produktu jest oznaczenie tego na końcu bądź początku filmu/serialu. Do tego używa się znanego napisu: AUDYCJA ZAWIERA/ŁA LOKOWANIE PRODUKTU
Jak widać reklama dziś jest obecna wszędzie. Nie ma już żadnych granic przed reklamowaniem konkretnego produktu w każdym miejscu i o każdej porze.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.