czwartek, 14 maja 2015

Wykreowany bohater

Reklama, aby była skuteczna musi być pomysłowa, zaskakująca, wzbudzająca ciekawość... Ale nie tylko - niezwykle istotny jest sposób myślenia o komunikacji w reklamie, który zakłada zaangażowanie odbiorców w rozmowy o produkcie lub usłudze. Kiedy to, co widzimy, co obserwujemy w reklamie, przenosimy do naszego codziennego życia. W kampaniach reklamowych coraz ważniejszą rolę zaczęła pełnić kreacja - bohaterów, historii, świata przedstawionego, dialogów.. Ważne, o ile nie najważniejsze, jest stworzenie odbiorcom tematów do rozmowy o treści reklamy.
Komunikacja ma służyć budowaniu relacji, odpowiadaniu na rzeczywiste potrzeby odbiorców, a także dostarczaniu rozrywki. W kreacji opowiadanie czy zachwalanie produktu schodzi na dalszy plan, nie pełni już tak ważnej roli, jak w tradycyjnej reklamie.
W telewizji i nowych mediach bardzo ważna jest dobrze przemyślana strategia oraz kreacja w kampaniach reklamowych. Wiadomo, że to, co odmienne i charakterystyczne zapamiętuje się prościej, a budowanie świadomości i wizerunku firmy odgrywa przy tym kluczową rolę.
przykładem tego typu reklam może być kampania Telekomunikacji Polskiej. Wykreowano w niej dwie zabawne postacie – Serca i Rozumu, a komunikacja adresowana jest do tych, którzy „kierują się sercem” oraz tych, „co kierują się rozumem”.



Bohaterowie spotu wzbudzili wielką sympatię wśród odbiorców, co ociepliło wizerunek TP. Maskotki z ich podobiznami dołączane są do promocyjnych pakietów TP. Utworzono nawet fanpage na portalu społecznościowym Facebook, poświęcony bohaterom reklamy. W momencie pisania tego postu, 2.3 mln osób są fanami tego profilu. Efekt sprzedażowy okazał się również ogromnym sukcesem.







Innym przykładem mogą być reklamy sieci supermarketów Tesco. Występujący w animowanych spotach reklamowych bohaterowie – pan Henio i jego żona Krystyna, wzbudzają sympatię, a ich dialogi i historyjki bawią i rozśmieszają.


Wprowadzone przez bohaterów słownictwo, czy nawet całe dialogi, przechodzą do naszego potocznego języka z olbrzymią łatwością, wspierając przy tym kampanie reklamowe producentów, a także wzbudzając duże zainteresowanie ich ofertą.


Doskonałym przykładem będzie również firma Danone wraz z bohaterem ich spotów reklamowych – Małym Głodem. Jest on nieodłącznym elementem promowania serków Danio, pojawia się od kilku lat w każdej z reklam poświęconych temu produktowi. Maskotka Małego Głoda dołączana była do promocyjnych zestawów serków, a jego profil na facebook’u posiada ponad 1 milion fanów! Na profilu prowadzona jest ciągła komunikacja z fanami – niemal żaden komentarz nie zostaje pozostawiony bez odpowiedzi.
Skuteczność kreacji jest kolejnym dowodem na to, że w reklamie liczy się pomysł i że to on jest głównym czynnikiem wpływającym na sukces danych kampanii.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.