Reklama, aby była skuteczna musi być pomysłowa,
zaskakująca, wzbudzająca ciekawość... Ale nie tylko - niezwykle
istotny jest sposób myślenia o komunikacji w reklamie, który
zakłada zaangażowanie odbiorców w rozmowy o produkcie lub usłudze.
Kiedy to, co widzimy, co obserwujemy w reklamie, przenosimy do
naszego codziennego życia. W kampaniach reklamowych coraz ważniejszą
rolę zaczęła pełnić kreacja - bohaterów, historii, świata
przedstawionego, dialogów.. Ważne, o ile nie najważniejsze, jest
stworzenie odbiorcom tematów do rozmowy o treści reklamy.
Komunikacja ma służyć
budowaniu relacji, odpowiadaniu na rzeczywiste potrzeby odbiorców, a
także dostarczaniu rozrywki. W kreacji opowiadanie czy zachwalanie
produktu schodzi na dalszy plan, nie pełni już tak ważnej roli,
jak w tradycyjnej reklamie.
W telewizji i nowych
mediach bardzo ważna jest dobrze przemyślana strategia oraz kreacja
w kampaniach reklamowych. Wiadomo, że to, co odmienne i
charakterystyczne zapamiętuje się prościej, a budowanie
świadomości i wizerunku firmy odgrywa przy tym kluczową rolę.
przykładem
tego typu reklam może być kampania Telekomunikacji Polskiej.
Wykreowano w niej dwie zabawne postacie – Serca i Rozumu, a
komunikacja adresowana jest do tych, którzy „kierują się sercem”
oraz tych, „co kierują się rozumem”.

Bohaterowie spotu wzbudzili wielką sympatię wśród odbiorców, co ociepliło wizerunek TP. Maskotki z ich podobiznami dołączane są do promocyjnych pakietów TP. Utworzono nawet fanpage na portalu społecznościowym Facebook, poświęcony bohaterom reklamy. W momencie pisania tego postu, 2.3 mln osób są fanami tego profilu. Efekt sprzedażowy okazał się również ogromnym sukcesem.
Innym przykładem mogą być reklamy sieci supermarketów Tesco. Występujący w animowanych spotach reklamowych bohaterowie – pan Henio i jego żona Krystyna, wzbudzają sympatię, a ich dialogi i historyjki bawią i rozśmieszają.
Wprowadzone przez bohaterów słownictwo, czy nawet całe dialogi, przechodzą do naszego potocznego języka z olbrzymią łatwością, wspierając przy tym kampanie reklamowe producentów, a także wzbudzając duże zainteresowanie ich ofertą.
Doskonałym przykładem będzie również firma Danone wraz z bohaterem ich spotów reklamowych – Małym Głodem. Jest on nieodłącznym elementem promowania serków Danio, pojawia się od kilku lat w każdej z reklam poświęconych temu produktowi. Maskotka Małego Głoda dołączana była do promocyjnych zestawów serków, a jego profil na facebook’u posiada ponad 1 milion fanów! Na profilu prowadzona jest ciągła komunikacja z fanami – niemal żaden komentarz nie zostaje pozostawiony bez odpowiedzi.
Skuteczność kreacji jest kolejnym dowodem na to, że w reklamie liczy się pomysł i że to on jest głównym czynnikiem wpływającym na sukces danych kampanii.

Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.