Prowadzenie
kampanii reklamowych zawsze wiąże się z
ogromnymi kosztami. Spoty reklamowe, banery, plakaty to wszystko pochłania duże
pieniądze i właśnie to składa się głównie na kampanie komercyjne. Inaczej jest
z kampaniami społecznymi, które głównie są organizowane przez fundacje,
instytucje charytatywne, które już nie posiadają dużego zaplecza finansowego.
Nie jest sztuką wydać
duże sumę pieniędzy na kampanię, która odniesie sukces, sztuką jest odnieść
sukces przy małym nakładzie finansowym! To jest dopiero wyzwanie. Wtedy jednak
trzeba wykazać się oryginalnością i kreatywnością. Takie reklamy nie zawsze są
miłe i przyjemne dla oka, ale jednak zostawiają po sobie mnóstwo emocji i
komentarzy.
Lista przedstawia 10 przykładów kampanii społecznych, które zorganizowano niskim nakładem finansowym ale odbiły się głośnym echem wśród społeczeństwa i odbiorców.
#1 Pary na murach
Sylwetki kochających
się par umieszczono na murach wielu znanych miejsc we Francji. Organizacja Sida
Info Service prowadziła kampanię z okazji Światowego Dnia Walki
z AIDS, natomiast Agencja Fullsix zajęła się oprawą graficzną budynków.
#2 Stop Whaling
Australijska organizacja International Fund for Animal Welfare starała się zwrócić uwagę na krwawe połowy wielorybów w Japonii.
#3 bRak piersi.
Federacji Stowarzyszeń "Amazonki" chciała zwrócić uwagę na problem raka piersi kobiet.
#4 Wędrująca koperta
#5 Majtki nośnikiem kampanii
Cel: uświadomienie kobietom o organizacji AMAM, która pomaga kobietom obrzezanym.
#6 Teledysk z personelem szpitala w roli głównej
Najważniejsze w tej kampanii, to uświadomienie kobiet o konieczności wykonywania mammografii.
#7 If you drink, don’t drive.
Kampania ma na celu uświadomienie klientom barów, by nie wsiadali po alkoholu za kierownicę.
#8 Oddawanie krwi
Banku Krwi w San Jose nawołuje do wspierania stacji krwiodawstwa za pomocą gazety przedstawiającej rękę osoby, która przygotowuje się do oddania krwi.
#10 Jedna ulotka, wielu odbiorców
I właśnie te kampanie społeczne, odbyły się przy minimalnym nakładzie finansowym, a w niektórych przypadkach nawet bezpłatnie. Najwidoczniej nie trzeba wydawać tysięcy, by trafić do licznego grona odbiorców.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.