poniedziałek, 18 maja 2015

10 tanich, ale skutecznych kampanii reklamowych.



Prowadzenie kampanii  reklamowych zawsze wiąże się z ogromnymi kosztami. Spoty reklamowe, banery, plakaty to wszystko pochłania duże pieniądze i właśnie to składa się głównie na kampanie komercyjne. Inaczej jest z kampaniami społecznymi, które głównie są organizowane przez fundacje, instytucje charytatywne, które już nie posiadają dużego zaplecza finansowego.

Nie jest sztuką wydać duże sumę pieniędzy na kampanię, która odniesie sukces, sztuką jest odnieść sukces przy małym nakładzie finansowym! To jest dopiero wyzwanie. Wtedy jednak trzeba wykazać się oryginalnością i kreatywnością. Takie reklamy nie zawsze są miłe i przyjemne dla oka, ale jednak zostawiają po sobie mnóstwo emocji i komentarzy.

Lista przedstawia 10 przykładów kampanii społecznych, które zorganizowano niskim nakładem finansowym ale odbiły się głośnym echem wśród społeczeństwa i odbiorców.

#1 Pary na murach



Sylwetki kochających się par umieszczono na murach wielu znanych miejsc we Francji. Organizacja Sida Info Service prowadziła kampanię z okazji Światowego Dnia Walki z AIDS, natomiast Agencja Fullsix zajęła się oprawą graficzną budynków.
 


 #2 Stop Whaling
 Australijska organizacja International Fund for Animal Welfare starała się zwrócić uwagę na krwawe połowy wielorybów w Japonii.


#3 bRak piersi.
 Federacji Stowarzyszeń "Amazonki" chciała zwrócić uwagę na problem raka piersi kobiet.





#4 Wędrująca koperta

#5 Majtki nośnikiem kampanii


Cel: uświadomienie kobietom o organizacji AMAM, która pomaga kobietom obrzezanym.




#6 Teledysk z personelem szpitala w roli głównej

Najważniejsze w tej kampanii, to uświadomienie kobiet o konieczności wykonywania mammografii.

 #7 If you drink, don’t drive.
 Kampania ma na celu uświadomienie klientom barów, by nie wsiadali po alkoholu za kierownicę.


#8 Oddawanie krwi
Banku Krwi w San Jose nawołuje do wspierania stacji krwiodawstwa za pomocą gazety przedstawiającej rękę osoby, która przygotowuje się do oddania krwi.




#10 Jedna ulotka, wielu odbiorców


I właśnie te kampanie społeczne, odbyły się przy minimalnym nakładzie finansowym, a w niektórych przypadkach nawet bezpłatnie. Najwidoczniej nie trzeba wydawać tysięcy, by trafić do licznego grona odbiorców.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.