Zajmując się sponsoringiem od strony jego wpływu na kluby, określę to, jak finansowanie oddziałuje na ich
środowisko. Sponsorzy występują nie tylko na stadionach, ale również w nazwach drużyn. Przykładów jest
sporo, nie tylko zagranicą, ale również w Polsce. Dotyczy to piłki
nożnej, siatkówki, czy koszykówki. Zagłębiając się w temat,
przedstawię kilka przykładów takiego typu sponsoringu i
reklamy. Zaczynając od środowiska sportowego w naszym kraju, jako
przykład możemy wziąć chociażby jedną z najlepszych polskich
drużyn siatkarskich, a mianowicie Asseco Resovię Rzeszów. To
właśnie firma Asseco już od paru lat jest obecna w nazwie
rzeszowskiego klubu. Ba! Nie tylko w nazwie, ale także w jego
herbie, co sprawia, że łatwiej jest zapamiętać nazwę firmy nie
tylko ze słuchu, ale także z widzenia.
Przecież Asseco Resovia rozgrywa mecze nie tylko w kraju, ale też
na arenie międzynarodowej. Rok rocznie reprezentuje Polskę w
prestiżowych rozgrywkach siatkarskiej Ligi Mistrzów. Firma będąca
nie tylko w nazwie, ale też herbie klubu, tym sposobem rozszerza
swoją reklamę poza granice Polski.
Pozostając w naszym kraju, przeniosę się do innej dyscypliny
sportu, do koszykówki. W nazwach takich drużyn, jak Stelmet Zielona
Góra, czy Polpharma Starogard Gdański również możemy dostrzec
udział sponsora w nazwie zespołów. Team z Starogardu Gdańskiego,
podobnie jak zespół Asseco Resovii Rzeszów, posiada także w
herbie logo sponsora.
W najpopularniejszej obok siatkówki i skoków narciarskich
dyscyplinie sportowej w Polsce, mianowicie w piłce nożnej także
możemy zaobserwować identyczny sposób sponsorowania. Kiedyś w
Bełchatowie i Kielcach drużyny GKS-u i Korony miały w nazwie i
herbie sponsora. PGE GKS Bełchatów oraz Kolporter Korona Kielce, to
niegdyś pełne nazwy tych zespołów piłkarskich.
Tak więc sponsorzy byli, są i nadal będą obecni w sporcie w różnych jego dziedzinach i formach.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.