sobota, 23 maja 2015

Kod QR- wykorzystanie kodów w kampaniach reklamowych cz.2

Na świecie, a od pewnego czasu w Polsce świadomość korzyści jakie płyną z wykorzystania kodów QR w procesie promocji produktów danej marki stale rośnie. Reklamy zewnętrzne, które zawierają wspomniane już wcześniej kody pozwalają na wykorzystanie bardzo ciekawych pomysłów, przez co reklamy stają się atrakcyjniejsze dla klientów danej marki, ale także przyciągają uwagę osób, które do tej pory nie były zainteresowane promowanymi produktami.Oto kilka z ciekawszych zastosowań kodów QR w kampaniach reklamowych.
Niemałą pomysłowością wykazali się twórcy kampanii reklamowej, która w 2010 roku została stworzona dla marki Calvin Klein. Stworzony został unikalny kod QR, który umieszczony był na billbordach, na terenie m.in. Nowego Jorku i Los Angeles.
Czerwony kod QR, który dodatkowo opatrzony był  hasłem „Get it uncensored” zachęcał do zeskanowania kodu z obrazka, co z kolei pozwalało na zobaczenie prowokacyjnej reklamy wideo z uwodzicielską modelką Larą Stone. Reklama oczywiście poprzez swą atrakcyjność zachęcała do zakupu nowego produktu marki Calvin Klein. 

Kolejną spektakularną kampanią reklamową wykazała się koreańska sieć hipermarketów Tesco, która wyszła naprzeciw potrzebom swoich zapracowanych mieszkańców i stworzyła w sieciach metra coś w rodzaju wirtualnych półek sklepowych z swoimi produktami, tak by ułatwić zakupy osobom wracającym metrem z pracy.
Zakupy w wirtualnym sklepie na stacji metra, dzięki zastosowaniu kodów QR , znajdujących się obok cen produktów to genialny w swej prostocie pomysł. Ta outdoorowa kampania pozwalała odbiorcom na szybkie i sprawne zakupy. Polegały one na wybraniu produktu i zeskanowaniu kodu, następnie trafiały one do wirtualnego koszyka jaki kontrolować można było za pomocą smartfona. Po wciśnięciu przycisku „kup teraz” i dokonaniu płatności wybrane produkty dostarczone zostały przez kuriera do domu.
 
  
W 2012roku McDonald's stworzył unikalne kody QR, z których mogli korzystać mieszkańcy między innymi Krakowa i Warszawy. Umieszczone były one na plakatach, które z kolei znajdowały się na tysiącach wiat przystankowych w całym mieście. Po zeskanowaniu ich z nośnika reklamowego za pomocą telefonu komórkowego, automatycznie odbiorca przekierowywany był na stronę internetową www.jakdojade.pl. Dostępna tam mapa, pokazywała w jakim miejscu obecnie jest użytkownik i gdzie znajduje się najbliższa restauracja McDonald's. Aplikacja ta pozwalała także na odszukanie drogi do docelowo wybranego miejsca w mieście, bądź wybraniu gotowego obiektu znajdującego się na specjalnie przygotowanej liście adresowej. 
Użytkownik mógł także automatycznie sprawdzić jaką linią dojedzie do wskazanej wcześniej lokalizacji, a także do każdej z poszczególnych restauracji sieci McDonald's jaka znajdowała się na liście. Było to spore ułatwienie dla każdego, kto nie do końca znał rozkład miasta, bądź rozkład jazdy wszystkich linii metra jakie znajdują się w mieście. 
Wśród marek, które także zdecydowały się na zastosowanie kodów QR w swoich kampaniach reklamowych są między innymi: marka herbat Lipton, jeden z największych sklepów internetowych z zabawkami w Niemczech MyToys.de, marka polskiego piwa Lech, Pepsi, Starbucks, jednak z najlepszych światowych marek bielizny damskiej Victoria's.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.