poniedziałek, 25 maja 2015

Mikropłatności w grach.

Gry Free-2-Play! Biznes który z racjonalnego punktu widzenia nie posiadał racji bytu. Pierwsze tego typu produkcje w Internecie pojawiły się kilka lat temu i od początku wzbudzały mieszane uczucia pośród graczy. Jedni byli sceptycznie nastawieni do darmowych gier które poprzez swoje ograniczenia techniczne były  często grami spłyconymi do pewnych tylko narzędzi które w całości dostępne w pełnoprawnych, wydanych produkcjach. Drudzy zaś nie dowierzali jak ktoś mógł tworzyć gry tylko po to by publikować je darmowo. Jednak życie szybko zweryfikowało postrzeganie "free to play", odbiorcy szybko zrozumieli, że gry tego typu to tylko świetny przykład tego jak można łatwo wykreować tubę do zarabiania pieniędzy. Mikropłatności które pojawiają się w tego typu grach to jeden z najlepszych sposobów na biznes obecnie w Internecie. Gry z początku oferują szereg opcji które można używać bez problemu jednak szybko się orientujemy, że żeby być lepszym od innych graczy musimy zaczerpnąć do mikropłatności. Idealnym tego przykładem może być przeglądarkowa gra Pokelife.pl  która w zamian za mikropłatności oferuje nam znaczne przyśpieszenie w rozwoju naszego awatara.

-mikropłątności w Pokelife.pl
Czy więc gry tego typu to nic innego jak przekaz reklamowy, reklamujący dodatkowe opcje dostępne w tych grach ? Sytuacja wydaje się być jednak niełatwa do oceny ponieważ gry tego typu jednak oferują bezpłatny kontent który jest dostępny dla graczy. Czy więc pójdzie to w tym kierunku czy może gry F2P w przyszłości całkowicie odejdą od mikropłatności w myśl poszerzenia przestrzeni reklamowej. Wydaje się, że możemy jedynie czekać a w międzyczasie życzę wszystkim entuzjastom tego typu rozgrywki by powstawało jeszcze więcej gier tego typu w których mikropłatności są jedynie alternatywą .
źródło: http://www.gry-online.pl/galeria/html/wiadomosci/bigphotos/79484359.jpg dostęp- 25 05 2015

1 komentarz:

  1. Trochę namieszałeś, płacenie w grach to nie jest reklama. Tak samo jak płacenie w realnym sklepie nie jest reklamą. Co innego marketing w miejscu sprzedaży (sposób ekspozycji, promocje w miejscu sprzedaży etc.)

    Same gry free2play można jednak wykorzystać do marketingu - product placement, in-game ads, działanie w społeczności graczy czy generowanie leadów - są łatwe do zrealizowanie w tym medium. Polecam przykłady na http://jacekjankowski.pl/

    OdpowiedzUsuń

Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.