W przypadku telewizji, gazety bądź plakatu możemy zmienić kanał, stronę, bądź po prostu odwrócić wzrok. W grze natomiast nie mamy takiej możliwości, jeżeli producent umieści w pewnym momencie gry (który nieuchronnie będziemy musieli minąć) reklamę to czy tego chcemy czy nie reklama będzie na nas w pewnym stopniu oddziaływała.
(Burnout Paradise, źródło: gazeta prawna)
Dla marketerów reklama w grach komputerowych jest idealnym na dotarcie do targetu 18-34 letnich mężczyzn, którzy poświęcają znacznie mniej uwagi tradycyjnym mediom, dużo czasu za to spędzając przy komputerze. Jak twierdzi Mike Shields z MediaWeek liczba graczy ustalana na podstawie wyników sprzedaży jest mocno zaniżona ze względu na sporą ilość osób, którzy za nic mają sobie prawa autorskie twórców i grają w gry pobrane z nielegalnych źródeł. Reklamodawcy płacąc za każdą kopię gry docierają więc tak naprawdę do znacznie większej ilości osób.
Najlepszym przykładem tego jak bardzo opłacalnym biznesem jest umieszczanie reklam w grach jest infografika pokazująca wydatki na reklamę w grach na przestrzeni kilku lat.
Coraz częściej spotykam się z taką reklamą. Czy nie należy ona do gatunku perfomance marketing https://finansowymistrz.pl/czym-jest-performance-marketing-i-kiedy-warto-go-wykorzystywac/ ? Z tematem dopiero się zapoznaję dlatego nie jestem pewien.
OdpowiedzUsuń