poniedziałek, 4 maja 2015

AD WARS - POCZĄTEK

 POCZĄTEK...


Ad Wars, co to, tak naprawdę jest? W najbliższych kilku postach, opowiem Wam o walkach wielkich koncernów, które drażniąc swojego największego wroga wchodzą z nim w konflikt. Dla zwykłych odbiorców tych reklam, wygląda to jak sprzeczka znajomych, którzy lubią sobie czasem po dogryzać ale dla nich jest to wielka wojna o konsumenta.


A kto pierwszy przychodzi nam do głowy? A no, The Coca-Cola Company i PepsiCo, czyli...

COCA-COLA VS PEPSI


W 1975 Pepsi przeprowadzało testy smakowe w centrach handlowych. Do dwóch identycznych kubków nalewano Pepsi i Coca-Colę. Badania pokazały, że większość ludzi wybiera Pepsi. Do reklamowania swoich produktów obie firmy zatrudniały głównie gwiazdy popu i rocka. Pepsi reklamowali m.in. KISS, Tina Turner, Britney Spears, David Bowie, Rod Stewart, Michael Jackson, Madonna, oraz Ray Charles, a Coca-Colę Whitney Houston, Paula Abdul, Weird Al Yankovic, George Michael, Max Headroom oraz Elton John.

Dziś test smakowy wygląda tak:





A CZY TY, WYBRAŁEŚ PEPSI ?!
Jeśli nie, to na pewno wybrał ją Mikołaj z Coca-Coli



Ale Coca-Cola wydała już nową reklamę i nie ma zamiaru przejmować się ciągłymi zaczepkami ze strony Pepsi



To jak podstawy mamy za sobą, to przejdźmy już do poważnych reklam i zaprośmy jakąś gwiazdę. Celebryci, piłkarze, aktorzy, piosenkarze i wiele innych postaci z showbizu, nie darzą się sympatią. Więc chociażby Ronaldo i Messi. Stały przykład konkurencji między tymi dwoma piłkarzami, przejawia się dosłownie wszędzie! 












Ale to nie tylko oni, Coca-Cola oddawała się w ręce takich projektantów jak Karl Lagerfeld, Marc Jacobs a także Jean-Paul Gaultier. A Pepsi całkowicie pochłonęły gwiazdy estrady. Spice Girls, Beyonce, Pink a także Snoop Dogg.




A jak to wszystko ma się ze sprzedażą? W 2010 roku Coca-Cola sprzedała 1,6 miliarda skrzynek zwykłej Coca-Coli i 927 milionów skrzynek Coca-Coli Light. Pepsi osiągnęło wynik 892 miliona skrzynek...


 A TY?! Kogo wybierzesz ?





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.