czwartek, 14 maja 2015

Reklama kontekstowa

Czym jest reklama kontekstowa?
Zwana też jest reklamą kontekstualną .Treść reklamy kontekstowej najczęściej dopasowywana jest do witryny, na jakiej zostaje ona wyświetlona. Założeniem tego typu reklam jest to,że użytkownik odwiedzając daną stronę, jest zainteresowany jej zawartością, więc będzie także zainteresowany reklamami z nią powiązanymi. 



 
Reklama kontekstowa może mieć postać:
  • tzw. linków sponsorowanych w wyszukiwarkach internetowych - po uiszczeniu odpowiedniej opłaty link do określonej strony jest umieszczany na górze listy stron, będących odpowiedzią wyszukiwarki na wprowadzone przez internautę słowa kluczowe, nawet jeśli strona ma niski ranking
  • jawnej reklamy - czyli tekstów, linków, grafik i animacji umieszczanych obok właściwej treści danego serwisu; w przypadku stron WWW najczęściej przyjmuje to formę osobnej, wydzielonej jej części (boksu, panelu bocznego, listwy dolnej lub górnej) gdzie wyświetlane są krótkie teksty i linki do innych stron WWW.
Formy reklamy kontekstowej:
  • reklama wizualna
  • czysty tekst – znacznie cześciej spotykana  

W jaki sposób działa reklama kontekstowa?
- klient zamawiający reklamę tworzy jej proponowaną treść oraz ustala listę haseł kluczowych 
- reklama pojawia się gdy w treści usługi, z której korzysta internauta występują wskazane słowa kluczowe 
- klient płaci albo za samą emisję reklamy (PPM), albo za jej zauważalny efekt w postaci kliknięcia (PPC) w nią lub wykonania jakiejś innej akcji przez internautę (PPA, np: wypełnienie ankiety), albo opłata jest kombinacją tych form naliczania kosztów.
 
Dla kogo jest?
Kampanie kontekstowe prowadzą firmy każdej wielkości. Podczas planowania działań reklamowych w sieci kontekstowej należy jednak wziąć pod uwagę cel kampanii oraz barnżę i charakter działalności danego przedsiębiorstwa.
Z reklamy w sieci kontekstowej mogą skorzystać firmy, które chcą:
  • Wprowadzić nowy produkt lub usługę
  • Zwiększyć popularność serwisu (liczbę użytkowników, liczbę odsłon)
  • Zachęcić uźytkowników do przeprowadzenia konkretnej akcji na stronie (założenie konta, złożenie zamówienia, spędzenie określonej ilości czasu)
  • Przeprowadzić kampanię brandingową produktu/firmy (w tym przypadku warto uzupełnić działania również o graficzną formę reklamy)
Dla małych firm, które nastawione są na bezpośredni efekt kampanii, reklama kontekstowa jest, obok reklamy w wyszukiwarkach, podstawowym sposobem dotarcia do potencjalnych klientów. Firmy z branży e-commerce najczęściej decydują się na kampanie zakładające dotarcie do konkretnych klientów na wybranych serwisach w celu osiągnięcia zakładanych efektów takich jak sprzedaż i rejestracje (lub inne szczegółowo określone akcje).

 Korzyści płynące z reklamy kontekstowej dla reklamodawcy
  1. Reklama emitowana jest potencjalnym klientom
  2. Reklamodawca płaci wyłącznie za klik (CPC)
  3. Reklama kontekstowa jest nieinwazyjna dla Internautów (nie przeszkadza)
  4. Bezpieczeństwo budżetu przed nieuczciwymi przekierowaniami
  5. Szeroki wachlarz narzędzi do zarządzania kampanią
  6. Szczegółowe statystyki pomocne w mierzeniu efektów kampanii


Reklama kontekstowa w Polsce 
Obecnie w Polsce dostępne są następujące serwisy umożliwiające zarabianie, poprzez umieszczanie reklamy kontekstowej na swojej stronie www. 
Google AdSense 
AdKontekst (Wirtualna polska, Net Sprint) 
OnetKontekst 
SmartContext (ARBOmedia) 
Adsearch.pl (Interia.pl) 
Boksy.Gazeta.pl 
BusinessClick (Money.pl)



25 komentarzy:

  1. Reklama kontekstowa, a zwłaszcza kampania AdWords - Fox Strategy Wrocław to świetne narzędzie do promocji firmy w sieci. Znacząco ułatwia dotarcie do potencjalnych klientów, co bezpośrednio przekłada się na wzrost zysków.

    OdpowiedzUsuń
  2. W reklamach kontekstowych najważniejszy jest dobór odpowiednich słów kluczowych oraz wykluczenia. Google Ads trzeba starannie optymalizować - https://seo-cymes.pl/kampania-google-adwords-poznan/.

    OdpowiedzUsuń
  3. Reklama kontekstowa uznawana jest za jedną z najskuteczniejszych. Chcąc dotrzeć jednak do grupy docelowej, na której nam zależy w stosunkowo niskiej cenie, kampanię trzeba nieustannie optymalizować, co dla osoby nieobeznanej z Google Ads może być bardzo trudne. Na szczęście firm, które mogą nam w tym pomóc nie brakuje, a https://fabrykamarketingu.pl/kampanie-sem/ jest jedną z nich.

    OdpowiedzUsuń
  4. To prawda - reklama kontekstowa jest jedną z najskuteczniejszych. Nie uważam jednakże, aby ograniczanie się wyłącznie do niej było dobrym rozwiązaniem. Uważam, że formy promocji należy dywersyfikować i sprawdzać, która z nich w naszym przypadku sprawdza się najlepiej. Jeśli nie jesteśmy w stanie reklamą zająć się samodzielnie, możemy powierzyć to zadanie profesjonalnej firmie takiej jak www.adnext.pl/

    OdpowiedzUsuń
  5. Może tu oferta na pozycjonowanie stron od https://sfeo.agency/pozycjonowanie-stron-krakow/ powinna bardzo dobrze się sprawdzić jeżeli chodzi o skuteczną reklamę.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  7. Jeśli chodzi o sklepy internetowe to też warto przemyśleć kwestie wprowadzenia livechatu, którego moderacją zajmuje się m.in. agencja Green Parrot . Obecnie to bardzo popularne rozwiązanie i dobrze się sprawdza

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny wpis, myślę że wiele osób na nim skorzysta. Ja dodatkowo polecam reklamę tradycyjną - u nas ciągle się sprawdza. Korzystamy z usług https://adlove.pl/pl/ - szczerze polecam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Dobra agencja reklamowa potrafi wiele zdziałać w kwestii widoczności biznesu. Mojej firmie reklamę robiła firma https://www.vizer.pl/ z Wrocławia i muszę przyznać, że zrobili kawał dobrej roboty

    OdpowiedzUsuń
  10. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  11. Zdecydowanie polecam firmę https://seomamut.pl/ , która świadczy profesjonalne usługi z zakresu tworzenia stron www , a także pozycjonowania. Na stronie można zapoznać się ze szczgółową ofertą

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie można się tylko do reklamy internetowej ograniczać, bo są osoby które nie poszukują informacji w sieci a do nich też trzeba trafić. Polecam skorzystać z usług https://chroma.pl/pl w celu wydruku różnych materiałów promocyjnych

    OdpowiedzUsuń
  13. No wow! Super pomysł, ale dodatkowo też mógłbyś pomyśleć o jakiejś odzieży reklamowej, np. o koszulkach, które przygotuje dla Ciebie https://www.odziezdoreklamy.pl/12-kamizelki Do tego kilka osób w tych koszulkach może roznosić ulotki i później pokazać się w nich już na samej imprezie sportowej.

    OdpowiedzUsuń
  14. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  15. Jest to jedna z reklam które waro mnieć na uwadze

    OdpowiedzUsuń
  16. Reklama internetowa jest dobrym nośnikiem informacji jednakże uważam, że nie można ograniczać się tylko do niej. Starsi ludzie ale i młodzi nawet nie zerkają w reklamy a odruchowo klikają w krzyżyk. Dla mnie jedną z lepszych opcji reklamy są materiały POS, sama mam zamiar zamówić spersonalizowane z firmy Exposite szafy reklamowe.

    OdpowiedzUsuń
  17. Jestem zainteresowany tym, czy ktoś z Was może posiada reklamę w social mediach i zastanawiacie się nad tym, jakie rozwiązania wybrać? Ja ostatnio ze strony https://tearsofjoy.pl/audyt-social-media dowiedziałem się o audycie social mediów i na pewno będę z niego korzystam, jeśli tylko będzie możliwość i potrzeba.

    OdpowiedzUsuń
  18. W dzisiejszych czasach podstawą jest reklama firmy w internecie. Najlepiej jednak w tym celu skontaktować się ze specjalistami, którzy mają doświadczenie w tej branży i wiedzą dokładnie jak działać. Z opinii wielu znanych mi osób wiem, że popularną agencją jest Nakatomi. Mają wielu zagranicznych oraz krajowych klientów. Prowadzone przez nich kampanie są niesamowicie efektywne.

    OdpowiedzUsuń
  19. Nie wyciągałabym tak daleko idących wniosków, mówiąc że internet to podstawa... to jedno z medium i tyle. Pozostaje jeszcze radio,telewizja, prasa i reklama miejska, jak na przykład takie billboardy https://www.znajdzreklame.pl/billboardy . Przede wszystkim trzeba zadbać o to by reklama była różnorodna, wtedy będzie bardziej skuteczna

    OdpowiedzUsuń
  20. Próbować trzeba różnych rzeczy, ale na pewno reklama w internecie to dobry kierunek, powinniście na to postawić. Dlatego też i tworzenie stron sopot powinno was zainteresować.

    OdpowiedzUsuń
  21. To prawda, można próbować każdej formy reklamy i sprwadzić która przyniesie nam najwięcej korzyści, może jedną z nich są darmowe wizytówki internetowe? Co myślicie?

    OdpowiedzUsuń
  22. Warto inwestować w reklamę, nie ma co tego ukrywać.

    Zapraszamy na nasz sklep: Rowery elektryczne outlet

    OdpowiedzUsuń
  23. Polecam też rozejrzeć się na stronie domena online. Oni specjalizują się w tworzeniu stron oraz marketingu internetowym. W tej tematyce warto rozszerzać swoje horyzonty.

    OdpowiedzUsuń

Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.