poniedziałek, 25 maja 2015

Muzyka w nowej erze - interaktywna promocja muzyki. cz. II

  6 maja, moje 20 urodziny. Siedzę na ławce, palę papierosa, czekam na znajomego. Nagle dzwoni telefon, nieznany numer, dziwny. Odbieram telefon, osoba po drugiej stronie słuchawki dyszy, brzęk metalu, krzyki... Na końcu kilka znajomych dźwięków. Tak wyglądała akcja promocyjna najnowszej płyty amerykańskiej grupy stoner rockowej - Queens of the Stone Age. Zapomniałem, że pół roku wcześniej zapisałem się do newslettera na stronie zespołu, podałem imię, nazwisko, datę urodzin, numer telefonu. To co usłyszałem w telefonie to oczywiście automat, odtwarzający audio wprowadzające w klimat nowej płyty, trzeba przyznać, że był to pierwszy i jak na razie jedyny taki rodzaj promocji z jaką się spotkałem.

 Wciąganie w świat artysty i jego dzieł w przypadku QotSA to nie tylko niepokojące telefony w środku dnia. W ich przypadku to przede wszystkim seria teledysków opowiadająca historię w tej samej, lekko makabrycznej formule.



 Najważniejszym jedna klipem dla tego artykułu jest wydany 5 miesięcy po płycie teledysk do "The Vampyre of Time and Memory. Teledysk równocześnie ukazał się w wersji tradycyjnej na YouTube.


 Na specjalnej stronie zamieszczono jednak wersję interaktywną dla teledysku, w której słuchacz sam decyduje co chce zobaczyć w klipie. 

Zapraszam do zabawy oraz posłuchania twórczości QotSA. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.