Przedmiot: Multimedia w PR i reklamie
Rok akademicki: 2016/2017
Kierunek: Dziennikarstwo i komunikacja społeczna
Studia licencjackie (I stopień): III rok, dzienne
Zajęcia: wtorek, 11:30-13:00, sala 206, II p.
Format zajęć: ćwiczenia (30 godzin)
Prowadzący: mgr Bogusław Feliszek
Kontakt: tel. 77 441 40 14, e-mail: biuro[at]pressence.com.pl
Cele ogólne:
Celem kursu jest wzbogacenie i utrwalenie wiedzy na następujące tematy:
1. zastosowanie wybranych multimediów w PR i reklamie,
2. zasady komunikacji online,
3. pomiar efektywności PR i reklamy w multimediach.
Głównymi tematami są wybrane multimedia, źródła informacji i zarządzanie informacjami w procesie tworzenia i wykorzystania multimediów i ocena efektywności wybranych multimediów.
Efekt praktyczny:
Studenci zdobywają wiedzę i doskonalą umiejętności przygotowania i wykorzystania wybranych multimediów, analizy i identyfikacji problemów w przygotowaniu, prowadzeniu i ocenie badań skuteczności PR i reklamy.
Formy, metody i techniki nauczania:
Prezentacja, dyskusja, pytania (przygotowawcze, sokratejskie, zbierające), burza mózgów, ankieta, eksperyment, praca w grupie i pisanie bloga.
Zagadnienia szczegółowe:
1. ĆWICZENIA (30 godzin)
I. Wprowadzenie do przedmiotu (test multimedialny)
II. Kreatywność w tworzeniu multimediów (definicja kreatywności, proces kreatywny i wartość dodatkowa)
III. Zastosowanie Internetu w PR i reklamie (komunikacja online)
IV. Media społecznościowe (Twitter, Facebook, Google+, Pinterest)
V. Blogi (Blogger, Wordpress, Tumblr)
VI. Portale internetowe, firmowe strony WWW, biura prasowe online
VII. Konferencje prasowe online, czaty, listy dyskusyjne online, e-mail, sms i newslettery
VIII. Video (Wistia, Animaker, Dvolver)
IX. Zdjęcia i infografika
X. Kampanie bannerowe
XI. Badania sondażowe online
XII. Badania multimediów w PR i reklamie
XIII. Narzędzia do prezentacji (PowerPoint, Impress, Prezi, PowToon, RawShorts)
XIV. Debata oksfordzka "Multimedia zmniejszają czy zwiększają skuteczność PR i reklamy?"
XV. Podsumowanie (1. test multimedialny i 2. prezentacja wyników autorskiego projektu multimedialnego)
I. Literatura
1. Budzyński W., 1998. System oceny skuteczności i efektywności działań PR, [w:] Budzyński W., Public relations, Warszawa: Poltext, s. 147-156
2. Caples J., Hahn F. E., 2000. Dwadzieścia sposobów zwiększenia siły reklamy, [w:] Caples J., Hahn F. E. Skuteczna reklama, Warszawa: Dom Wydawniczy ABC, s. 150-174
3. Caples J., Hahn F. E., 2000. Siedemnaście sposobów testowania reklam, [w:] Caples J., Hahn F. E. Skuteczna reklama, Warszawa: Dom Wydawniczy ABC, s. 246-279
4. Green A., 2004. Proces kreatywny, [w:] Green A., Kreatywność w public relations, 2004: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, s. 47-78
5. Levine M., 2003. Partyzanckie Public Relations w Internecie, Warszawa: Placet
6. Lister M., Dovey J., Giddings S., Grant I., Kelly K., 2009, Nowe media, Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
7. Manovich L., 2006. Język nowych mediów, Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne
8. Reeves B., Nass C., 2000. Media i ludzie, Warszawa: Państwowy Instytut Wydawniczy
9. Ries A., Ries L., 2004. Upadek reklamy i wzlot public relations, Warszawa: PWE Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne
10. Rozwadowska B., 2002. Nowe technologie, [w:] Rozwadowska B., Public relations, 2002: Studio EMKA , 334-340
Warunki zaliczenia ćwiczeń
1. Obecność na zajęciach
Aktywność na ćwiczeniach, systematyczne i rzetelne przygotowywanie się do zajęć; rzeczowy i twórczy udział w dyskusjach; dopuszczalna jedna absencja.
2. Blog
Systematyczne publikowanie na blogu http://multimediawprireklamie.blogspot.com wpisów związanych z przedmiotem zajęć. Wpisy powinny mieć charakter multimedialny (zdjęcia, dźwięk, video, infografika). Do zaliczenia tej pracy potrzeba co najmniej 7 wpisów. Wpisy powinny pojawiać się regularnie (na przykład co dwa tygodnie). Liczą się wpisy w okresie: 22.02-22.05.2017.
3. Autorski projekt multimedialny
Opracowanie projektu i przeprowadzenie akcji promocyjnej z wykorzystaniem multimediów. Praca w grupie (3-4 osoby). Termin zatwierdzenia tematu projektu: 21.03.2017. Projekt prowadzony co najmniej 4 tygodnie. Termin zakończenia projektu: 15.05.2017. (szczegóły na zajęciach)
Punktacja
1. Aktywność na zajęciach 25 pkt.
2. Blog 35 pkt.
3. Autorski projekt multimedialny 40 pkt.
Skala ocen
2 | 3 | 3,5 | 4 | 4,5 | 5 |
0-49 pkt. | 50-60 pkt. | 61-72 pkt. | 73-83 pkt. | 84-95 pkt. | 96-100 pkt. |
Uwaga: regularne postępy + niezależne myślenie + wewnętrzna motywacja = lepsza ocena końcowa