czwartek, 14 maja 2015

Lokowanie produktów we vlogach czyli "5 Sposobów na..." i Castorama

Wiemy już, że vlogerzy, jako internetowi celebryci, mogą skutecznie rozpromować produkt lub usługę; wystarczy, że dana marka zaprosi ich do współpracy. Skąd jednak bierze się owa skuteczność vlogerów w promocji?

Jedną z podstawowych cech vlogerów działacjących w serwisie YouTube jest to, że wywodzą się oni z grona zwykłych internatów. Nie są postaciami z radia czy telewizji, dlatego pozostali użytkownicy serwisu YouTube traktują ich, jak równych sobie. Na tym także opiera się w pewnym stopniu zaufanie, jakim internauci darzą omawianych wideoblogerów.

Vlogerzy tworzą przede wszystkim dla widzów i z reguły początki ich działalności na YouTubie nie są korzystne pod względem finansowym. Dopiero wtedy, gdy youtuber zyskuje spore grono widzów oraz subskrybentów, może liczyć na to, iż dzięki swojej twórczości będzie mógł zacząć zarabiać. Jego zarobki mogą być nawet bardzo satysfakcjonujące, gdy zostanie zaproszony do współpracy przez konkretną markę, a która to współpraca będzie polegać na promowaniu przez vlogera tejże właśnie marki.

Jednym z polskich kanałów, który odniósł niemały sukces pod względem oglądalności jest „5 Sposobów na...”, który tworzony jest przez pięciu vlogerów i który opiera się głównie na przedstawianiu porad i pomysłów na przeróżne przedmioty. Najpopularniejsze odcinki posiadają nawet 2-3 miliony wyświetleń. Oto jeden z nich:


Kanał posiada spore grono subskrybentów i stałych widzów, dlatego zainteresowała się nim znana sieć marketów budowlano-remontowych Castorama. Ze względu na to, iż seria „5 sposobów na...” często zawierała porady dotyczące majsterkowania i gadżetów do domu, zawarcie współpracy z siecią marketów oferujących narzędzia i materiały budowlane jest jak najbardziej uzasadnione.
Na kanale „5 Sposobow na...” pojawiły się filmiki, w których vlogerzy przedstawiali kolejny sposoby na domowe gadżety do ogrodu, łazienki, kuchni czy sypialni. Lokowanie produktu, w tym przypadku Castoramy, było całkiem subtelne i nie narzucające się. Polegało bowiem na tym, że w trakcie realizowania danego pomysłu, w dolnym rogu ekranu filmiku pojawiała się plansza z listą rzeczy niezbędnych do kupienia by widzowie mogli dany pomysł odtworzyć własnoręcznie w domu. Oto przykłady filmików zrealizowanych w ramach współpracy ekipy „5 Sposobów na...” z Castoramą:




Seria „Majsterkowanie” spotkała się z dużym zainteresowaniem ze strony widzów i jest dobrym przykładem na to, że lokowanie produktu może być subtelne a zarazem skuteczne, oraz że może korespondować z treścią materiału w którym występuje.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.