Wiemy już, że
vlogerzy, jako internetowi celebryci, mogą skutecznie rozpromować
produkt lub usługę; wystarczy, że dana marka zaprosi ich do
współpracy. Skąd jednak bierze się owa skuteczność vlogerów w
promocji?
Jedną z
podstawowych cech vlogerów działacjących w serwisie YouTube jest
to, że wywodzą się oni z grona zwykłych internatów. Nie są
postaciami z radia czy telewizji, dlatego pozostali użytkownicy
serwisu YouTube traktują ich, jak równych sobie. Na tym także
opiera się w pewnym stopniu zaufanie, jakim internauci darzą
omawianych wideoblogerów.
Vlogerzy tworzą
przede wszystkim dla widzów i z reguły początki ich działalności
na YouTubie nie są korzystne pod względem finansowym. Dopiero
wtedy, gdy youtuber zyskuje spore grono widzów oraz subskrybentów,
może liczyć na to, iż dzięki swojej twórczości będzie mógł
zacząć zarabiać. Jego zarobki mogą być nawet bardzo
satysfakcjonujące, gdy zostanie zaproszony do współpracy przez
konkretną markę, a która to współpraca będzie polegać na
promowaniu przez vlogera tejże właśnie marki.
Jednym z polskich
kanałów, który odniósł niemały sukces pod względem
oglądalności jest „5 Sposobów na...”, który tworzony jest
przez pięciu vlogerów i który opiera się głównie na
przedstawianiu porad i pomysłów na przeróżne przedmioty.
Najpopularniejsze odcinki posiadają nawet 2-3 miliony wyświetleń.
Oto jeden z nich:
Kanał posiada
spore grono subskrybentów i stałych widzów, dlatego zainteresowała
się nim znana sieć marketów budowlano-remontowych Castorama. Ze
względu na to, iż seria „5 sposobów na...” często zawierała
porady dotyczące majsterkowania i gadżetów do domu, zawarcie
współpracy z siecią marketów oferujących narzędzia i materiały
budowlane jest jak najbardziej uzasadnione.
Na kanale „5
Sposobow na...” pojawiły się filmiki, w których vlogerzy
przedstawiali kolejny sposoby na domowe gadżety do ogrodu, łazienki,
kuchni czy sypialni. Lokowanie produktu, w tym przypadku Castoramy,
było całkiem subtelne i nie narzucające się. Polegało bowiem na
tym, że w trakcie realizowania danego pomysłu, w dolnym rogu ekranu
filmiku pojawiała się plansza z listą rzeczy niezbędnych do
kupienia by widzowie mogli dany pomysł odtworzyć własnoręcznie w
domu. Oto przykłady filmików zrealizowanych w ramach współpracy
ekipy „5 Sposobów na...” z Castoramą:
Seria
„Majsterkowanie” spotkała się z dużym zainteresowaniem ze
strony widzów i jest dobrym przykładem na to, że lokowanie
produktu może być subtelne a zarazem skuteczne, oraz że może
korespondować z treścią materiału w którym występuje.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.