poniedziałek, 25 maja 2015

Olivier Toscani - szokuje, budzi podziw, daje do myślenia.

 Kim jest Oliviero Toscani? Nazwisko podpowiada nam włoskie pochodzenie, słusznie. Jednak nie to sprawia, że jest znany na świecie. Olivie Toscani to autor zdjęć do jednych z najciekawszych i najbardziej nieszablonowych reklam na świecie. Pracował dla Esprit, Fiorucciego, producenta jeansów "Jezus" oraz dla marki Benetton. To właśnie akcje przygotowane dla Bennettona były tymi najbardziej pobudzającymi fantazję, niekiedy powodującą odrazę.
 Pracę dla United Colors of Benetton rozpoczął w 1982 roku i kontynuował ją do 2000 roku. Kochany jak i znienawidzony (głównie w środowiskach blisko związanych z kościołem). Jego pracę często przysparzały mu kłopotów, jak najbardziej znana fotografia, na której widnieje ksiądz oraz zakonnica połączeni pocałunkiem. Oburzenie tym zdjęciem rozciągnęło się od Watykanu aż do Warszawy. Plakat z księdzem i zakonnicą znikł z ulic Warszawy i Katowic na wniosek do prokuratury z ramienia Zjednoczenia Chrześcijańsko-Narodowego. W innych miastach władze nie wydały nawet zgody na ich wywieszenie. Chcecie wiedzieć co budzi od lat tyle kontrowersji wokół Oliviero Toscaniego? Oto kilka wybranych prac.
Wspomniane zdjęcie, które przysporzyło mu kłopotów w Polsce.
Prezerwatywy ułożone na wzór logotypu olimpijskiego.
Trzy serca przypominające ludzkie, w rzeczywistości to świńskie serca symbolizujące równość między każdą rasą.
Zdjęcie na cele kampanii walki z niedożywieniem na świecie.
Zdjęcie noworodka tuż po narodzinach również było częścią kampanii opracowanej przez Toscaniego.



Na koniec krótki przekaz od Oliviero Toscaniego o tym czym dla niego jest fotografia oraz jak ocenia swoją karierę. Zapraszam do zapoznania się bliższego z jego postacią!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.