środa, 13 maja 2015

Zapisz się do newslettera!

Sprzedawcy chcąc zmaksymalizować zyski, przeprowadzają wzmożone akcje marketingowe, jedną z nich jest e-mail marketing, czyli newsletter. 






 "Newsletter – elektroniczna forma biuletynu – czasopisma rozsyłanego za pomocą poczty elektronicznej do prenumeratorów. Dawniej (przed powstaniem Internetu) była to forma szybkiego czasopisma naukowego powielanego na kserokopiarce i rozsyłanego do zainteresowanych prenumeratorów. Forma taka była szybsza niż tradycyjne przygotowaniepoligraficzne, służyła do szybkiej dyskusji naukowej. Obecnie papierowa forma kserowanych newsletterów znajduje się w zaniku i wypierana jest przez coraz powszechniejsze wersje elektroniczne."






Zdobywanie nowego subskrybenta newslettera stało się niezwykle popularne wśród wielu firm. W ten sposób informują one swoich klientów o nowościach oraz promocjach. Aby zachęcić klientów do subskrypcji, firmy oferują w ramach rejestracji zniżkę na zakupy, kupony rabatowe itp. Cały proces odbywa się obecnie głównie drogą mailową.

Zalety:  Subskrybenci otrzymują wiele rabatów, które często nie są dostępne dla klientów bez newslettera. Dzięki temu mogą zaoszczędzić swój czas i pieniądze, ponieważ jako pierwsi dowiadują się o promocjach w danym sklepie. Firmy same informują o takich zniżkach i ofertach drogą mailową, więc nie trzeba ich szukać na stronie danej marki. Pomaga to szczególnie przy planowaniu zakupu konkretnego produktu, ponieważ wystarczy otworzyć skrzynkę mailową i już wiemy, gdzie w danym okresie „opłaca się” robić zakupy.

Wady: Bez wątpienia jest to SPAM. W zasadzie chyba nikt nie jest w stanie zapisać się do newslettera każdej firmy. Poza tym, sporym problemem byłoby odnalezienie rzeczywiście przydatnych informacji, spośród sterty maili stricte reklamowych. W takiej sytuacji, zasypywania reklamami, zaczynają umykać przydatne maile z rabatami i kuponami. W efekcie końcowym, żaden z newsletterów nie przynosi żadnych korzyści.

Zdecydowanie z tego typu promocji i reklamy trzeba umieć korzystać. Zamiast ślepo zapisywać się do każdego możliwego newslettera, należy skupić się na tych, które rzeczywiście mogą nam się przydać. Każdy powinien też pamiętać o tym, że z newslettera można się wypisać :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.