Sprzedawcy chcąc zmaksymalizować zyski, przeprowadzają wzmożone akcje marketingowe, jedną z nich jest e-mail marketing, czyli newsletter.
"Newsletter – elektroniczna forma biuletynu – czasopisma rozsyłanego za pomocą poczty elektronicznej do prenumeratorów. Dawniej (przed powstaniem Internetu) była to forma szybkiego czasopisma naukowego powielanego na kserokopiarce i rozsyłanego do zainteresowanych prenumeratorów. Forma taka była szybsza niż tradycyjne przygotowaniepoligraficzne, służyła do szybkiej dyskusji naukowej. Obecnie papierowa forma kserowanych newsletterów znajduje się w zaniku i wypierana jest przez coraz powszechniejsze wersje elektroniczne."
Zdobywanie nowego subskrybenta
newslettera stało się niezwykle popularne wśród wielu firm. W ten sposób informują
one swoich klientów o nowościach oraz promocjach. Aby zachęcić klientów do
subskrypcji, firmy oferują w ramach rejestracji zniżkę na zakupy, kupony
rabatowe itp. Cały proces odbywa się obecnie głównie drogą mailową.
Zalety: Subskrybenci
otrzymują wiele rabatów, które często nie są dostępne dla klientów bez
newslettera. Dzięki temu mogą zaoszczędzić swój czas i pieniądze, ponieważ jako
pierwsi dowiadują się o promocjach w danym sklepie. Firmy same informują o
takich zniżkach i ofertach drogą mailową, więc nie trzeba ich szukać na stronie
danej marki. Pomaga to szczególnie przy planowaniu zakupu konkretnego produktu,
ponieważ wystarczy otworzyć skrzynkę mailową i już wiemy, gdzie w danym okresie
„opłaca się” robić zakupy.
Wady: Bez wątpienia jest to SPAM. W zasadzie chyba nikt nie
jest w stanie zapisać się do newslettera każdej firmy. Poza tym, sporym
problemem byłoby odnalezienie rzeczywiście przydatnych informacji, spośród
sterty maili stricte reklamowych. W takiej sytuacji, zasypywania reklamami,
zaczynają umykać przydatne maile z rabatami i kuponami. W efekcie końcowym,
żaden z newsletterów nie przynosi żadnych korzyści.
Zdecydowanie z tego typu promocji
i reklamy trzeba umieć korzystać. Zamiast ślepo zapisywać się do każdego
możliwego newslettera, należy skupić się na tych, które rzeczywiście mogą nam
się przydać. Każdy powinien też pamiętać o tym, że z newslettera można się wypisać :)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.