Oczywistym jest to, że reklama wykorzystuje skojarzenia i często wpisuje się w pewnego rodzaju stereotypu. Jednak przestrzeń którą marketingowcy budują w swoim przekazie często właśnie wykorzystuje siłę grup wiekowych. Idealnymi przykładami są grupy skrajnie wiekowe takie jak dzieci czy osoby starsze które najbardziej podatne są na przekaz medialny. Polisy ubezpieczeniowe czy wszelkiego rodzaju fundusze dla emerytów często reklamowane są przez osoby starsze, które wśród osób w podobnym wieku wzbudzają sympatie i zaufanie. Takim przykładem są również małe dzieci oglądające reklamy zabawek, które są reklamowane przez ich rówieśników. Dzieci jednak mają to do siebie, że w myśl akceptacji przez otoczenie często chcą posiadać to co ich rówieśnicy. Dochodzimy więc do momentu w którym mały pięcioletni chłopak prosi rodziców o zabawkę która została zareklamowana przez innego pięcioletniego chłopaka. Zasada ta jednak odnosi się do wielu grup społecznych i wiekowych i tylko rozsądek i etyka ogranicza twórców reklam w ich działaniach.
źródła: dostęp 25 05 2015
zdjęcie nr 1: https://www.facebook.com/ePalmyTV?fref=ts
zdjęcie nr 2: http://static.zabawkowicz.pl/_files/27/4655.jpg
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.