poniedziałek, 25 maja 2015

Grupy wiekowe a reklamy!

Reklama ma na celu zachęcenie odbiorcy do reklamowanego produktu. Produktem mogą być wszelkie dobra mający swoją określoną wartość na rynku, a więc może podlegać wymianie. Produktami mogą być dobra materialne ale również usługi, miejsca, organizacje czy nawet określone wydarzenia. Specjaliści od reklamy i marketingu robią więc wszystko by wykorzystać w całości wszystkie narzędzia jakimi dysponują by zareklamować dany produkt.Reklama często kierowana jest jedynie do określonych grup społecznych, co ściśle powiązane jest z tym jak my ludzie postrzegamy przekaz medialny. Tym sposobem dochodzimy do momentu w którym ukazanie w reklamie dobrze zbudowani mężczyźni na siłowni raczej będą reklamować używki dla kulturystów niż proszek do prania. Tym samym sposobem możemy odwrócić sytuację. Młoda kobieta gotująca w kuchni  raczej będzie brała udział w reklamie przyprawy do mięsa (obrazek poniżej) niż np. części samochodowych.
Oczywistym jest to, że reklama wykorzystuje skojarzenia i często wpisuje się w pewnego rodzaju stereotypu. Jednak przestrzeń którą marketingowcy budują w swoim przekazie często właśnie wykorzystuje siłę grup wiekowych. Idealnymi przykładami są grupy skrajnie wiekowe takie jak dzieci czy osoby starsze które najbardziej podatne są na przekaz medialny. Polisy ubezpieczeniowe czy wszelkiego rodzaju fundusze dla emerytów często reklamowane są przez osoby starsze, które wśród osób w podobnym  wieku wzbudzają sympatie i zaufanie. Takim przykładem są również małe dzieci oglądające reklamy zabawek, które są reklamowane przez ich rówieśników. Dzieci jednak mają to do siebie, że w myśl akceptacji przez otoczenie często chcą posiadać to co ich rówieśnicy. Dochodzimy więc do momentu w którym mały pięcioletni chłopak prosi rodziców o zabawkę która została zareklamowana przez innego pięcioletniego chłopaka. Zasada ta jednak odnosi się do wielu grup społecznych i wiekowych i tylko rozsądek i etyka ogranicza twórców reklam w ich działaniach.




źródła: dostęp 25 05 2015

zdjęcie nr 1: https://www.facebook.com/ePalmyTV?fref=ts
zdjęcie nr 2: http://static.zabawkowicz.pl/_files/27/4655.jpg

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.