Reklama jest zjawiskiem wszechobecnym w dzisiejszym świecie.
Trudno wyobrazić sobie świat, gospodarkę, media czy też życie codzienne bez
reklamy. Każdy z nas może o reklamie powiedzieć wiele. Każdy ma wyrobioną
opinię na temat przekazów reklamowych, reklamowanych produktów, skuteczności
reklamy. Czy można zatem stwierdzić, że istnieje coś takiego, jak pojęcie darmowej reklamy w sieci?
Media społecznościowe, Facebook
Coraz więcej osób w Polsce i na całym świecie korzysta z Facebooka w domu i w pracy, na komputerze, laptopie, tablecie czy telefonie. Brak swojej strony firmowej, Fan Page na Facebooku
to oddanie klientów konkurencji. Co można zyskać? Dzięki aktywnym
prowadzeniu takiej strony, promocjach i ciekawych ofertach, reklamie
produktów i usług firmy, pozyskamy grono setek, tysięcy osób, które będą
chciały być na bieżąco z ofertą naszej firmy. Dzięki temu wszystko, co
napiszemy lub umieścimy na swojej stronie pojawi się od razu na tablicy
osób, które „Lubią” naszą stronę. Zasięg jest ogromny. Przy założeniu,
że posiadamy kilkaset osób, które „Lubią” nas, i niektóre z nich
skomentują nasz wpis lub udostępnią dalej informację swoim znajomym,
możemy trafić za jednym razem do kilku tysięcy osób. I wszystko to
całkowicie za darmo. Warto zauważyć, że grupa osób, która nas polubiła,
to ludzie, którzy są lub będą w przyszłości zainteresowani produktami,
usługami naszej firmy. Media społecznościowe zwiększają niesamowicie skuteczność działań marketingowych firmy.
Twitter, Google+
Google+ (Plus), jak kto woli, to także coś, bez czego powoli ciężko będzie firmom żyć. Jako, że wyszukiwarka Google jest obecnie głównym źródłem odwiedzin naszych stron, warto zastanowić się nad stworzeniem swojego profilu w Google+. Działanie i założenia są podobne, jak na Facebooku, z taką różnicą, że tutaj dodajemy znajomych do kręgów, a sami możemy dołączyć do różnego rodzaju tematycznych społeczności. Bezpośredni, szybki kontakt, hangouty itd. z pewnością pomoże naszej firmie w promocji. Wspomniałem w nagłówku o Twitterze, czyli portalowi, dzięki któremu możemy wysyłać krótkie wiadomości tekstowe, które od razu docierają do osób, które nas obserwują. W Polsce Twitter nie jest jednak jeszcze tak popularny, co wcale nie oznacza, że nie można wykorzystywać go w reklamie firmy w Internecie.
Blog Firmowy
Darmowy? Oczywiście! Dzięki dziesiątkom darmowych stron lub skryptów, do
wykorzystania na swoich stronach firmowych możemy bez problemu założyć i
prowadzić bloga internetowego dla firmy. Przykładem takiego skryptu jest WordPress, którego akurat sam używam. Zakres tematyczny bloga
zależy tutaj już od naszych innowacyjnych pomysłów. Możemy na nim pisać
i opowiadać o naszych produktach i usługach, nowinkach i promocjach.
Możemy powoli przygotowywać klientów na zmiany, jeśli takie się szykują,
informować o pracach nad nowymi projektami czy produktami.
Wykorzystajmy blog do aktywnej komunikacji z klientem, poruszajmy
ciężkie i trudne tematy, odpowiadajmy na pytania klientów dotyczące
naszych usług, reklamacji itp. Kreujmy na blogu firmowym pozytywny marketing Internetowy naszej firmy.
Fora internetowe, grupy dyskusyjne
Aktywna działalność na forach internetowych i grupach dyskusyjnych pomoże nam w dotarciu do nowych klientów, a także w budowaniu pozytywnej opinii na temat naszej firmy. Najlepsze fora, to fora związane tematycznie
z naszą działalnością, a także miejsca, gdzie spotykają się potencjalni
odbiorcy docelowi naszej firmy. To tutaj możemy zachęcić inne osoby do
skorzystania, przetestowania oferty naszej firmy, polecić ją innym.
Warto śledzić informacje na temat swojej firmy na bieżąco i odpowiednio
reagować, jeśli znajdziemy negatywne opinie na nasz temat wystawione na forum przez niezadowolonego kupującego, a nierzadko również przez konkurencję.
Reasumując, darmowa reklama w Internecie nie jest
mitem. Wymaga jednak czasu i zaangażowania. Jeśli tego nam brakuje, to
najlepiej zlecić to profesjonalistom, którzy do niektórych, wspomnianych
przeze mnie darmowych form reklamy, dołożą inne, płatne formy reklamy,
dzięki czemu skuteczność reklamy w Internecie będzie jeszcze większa.
Aby zarabiać trzeba się reklamować. Warto takie zadanie zlecić specjalistom takim jak na przykład agencja Nakatomi. Oferują świetne indywidualne rozwiązania. Ich kampanie sprawiają, że można wspaniale się wyróżnić wśród konkurencji i nawiązać wartościowe kontakty z odbiorcami. A co za tym idzie osiągnąć prawdziwy sukces. Taka inwestycja po jakimś czasie zwróci się z nawiązką.
OdpowiedzUsuń