sobota, 23 maja 2015

Fakty na temat reklamy internetowej



W całym internecie jest mnóstwo portali społecznościach, stron, filmików, zdjęć, forów, gier on-line… W każdym razie jest dość sporo tego wszystkiego, jak tu sobie poradzić bez internetu? Byłoby ciężko. Teraz kiedy już przyzwyczailiśmy się do stałego kontaktu z siecią, trudno byłoby się z nią rozstać. 

Z historii Internetu i komputerów:
1969 - powstaje pierwsza sieć komputerowa
1991 - World Wide Web, umożliwia dostęp do Internetu
1994 - HotWired uruchamia pierwszy banner reklamowy
1995 - Yahoo! tworzy pierwszą reklamę opartą o słowo kluczowe ,,Golf"
1996 - w USA powstaje Double Click, jedna z pierwszych technologii do emisji reklam
1997 - reklama mobilna pierwszy raz wykorzystana przez Fińskiego wdawcę
2000 - Pęknięcie ,,bańki internetowe", Google wprowadza program AdWords
2004 - wydatki na reklamę internetową w Polsce przekraczają 87 milionów złotych
2005 -  1 mld użytkowników internetowych
2007 - reklama behawioralna (Facebook)
2008 - YouTube uruchamia promowanie filmów i reklamy typu pre-roll
2009 - Real-Time-Bdding
2010 - Twitter wprowadza promowanie tweetów
2011 - w internecie jest ponad bilion stron
2012  reklamodawcy na całym świecie wydają 1,7 mld funtów na reklamy on-line
2013 - po raz pierwszy, przychody z reklam internetowych przewyższają te z reklam telewizyjnych
2014 - Pinterest uruchama promowane Piny

Tak jak wcześniej zauważono nieodłącznym elementem stron i portali internetowych są przecież reklamy. Reklamy, które najprawdopodobniej denerwują każdego, ale są one niekiedy jedynym źródłem utrzymania stron.  W większości treści udostępniane w sieci są darmowe, ale z reklamami. Ale są i takie, które proponują drugi wariant, bez reklam, ale za dopłatą. Wtedy to już kwestia wyboru i przede wszystkim wygody. Raczej jest tak, ze jednak większość internautów wybiera wariant pierwszy.

 zdj.: http://turystykawinternecie.pl/reklama-hotelu-przyklad-budowania-wizerunku/

Nie jest też żadną nowością, że na świecie są aż 3 miliardy użytkowników internetu, a na reklamę internetową wydaję się aż 140 miliardów dolarów. 
Za reklamę marki wydaje się 11, 5 miliarda dolarów. 
Dane pokazują, że pierwszy banner reklamowy uzyskał klikalność na poziomie 44 proc.
Szacuje się, że w 2018 roku reklama TV zostanie pokonana przez reklamę internetową.
Co ciekawe, pierwszy spam internetowy został wysłany przez firmę prawniczą w 1994 roku.
Aż 95 proc. przychodów Google daje program AdWords. 
Blisko 30 proc. wydatków zostaje przeznaczona na reklamę osobistą.
 
Czy reklama nas denerwuje, czy nie, jest ważnym elementem społeczności internetowej.
 

16 komentarzy:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeśli chodzi o reklamę w internecie to jest ona tuż zaraz obok telewizyjnej najbardziej skuteczna. Bardzo dobrym wyjściem jest skorzystanie z reklamy kierowanej na konkretnego klienta https://fabrykamarketingu.pl/programmatic-buying-rtb czyli taka reklama jest spersonalizowana. Jak dla mnie takie jednostki reklamowe mają o wiele większą skuteczność, aniżeli inne.

    OdpowiedzUsuń
  3. Całkiem fajnie napisana historia reklamy. Ogólnie dziś jakby nie było rządzi reklama w mediach i to praktycznie w każdym calu. Każdy z nas ma praktycznie internet więc i social media odgrywają tu wielką pracę. Jak zleciłem prowadzenie kampanii reklamowej dla http://tearsofjoy.pl/ to wiedziałem, że będzie to bardzo nieszablonowe podejście do reklamy. Wyszło naprawdę super.

    OdpowiedzUsuń
  4. wiecie że nawet na tik toku można się reklamować? ta agencja tworzy takie kampanie https://greenparrot.pl/nasza-oferta/reklama-na-tiktoku/ . fajna rzecz, coś oryginalnego i na pewno przyciągnie klientów

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeśli już mowa o reklamie w sieci, to jakie portale internetowe poświęcone tematyce marketingu internetowe odwiedzacie najczęściej? W moim przypadku jest to www.adnext.pl/ :-). Zaglądam na niego regularnie i za każdym razem dowiaduję się czegoś nowego...

    OdpowiedzUsuń
  6. Sama reklama internetowa jest bardzo dobrym sposobem na pozyskiwanie nowych klientów czy budowanie świadomości marki. ja również jestem za tym, że sms marketing https://www.cashbill.pl/blog/uslugi-gsm/sms-marketing-5-powodow-dla-ktorych-warto-w-niego-zainwestowac/ cały czas jest aktualny i tak samo można za pomocą takich kampanii zdziałać cuda.

    OdpowiedzUsuń
  7. Gdy chcemy odpowiednio promować nasz biznes w internecie to musimy stosować ku temu fajny sposób. Ostatnio fajnie to zostało opisane w http://e4media.pl/jak-wypozycjonowac-strone-internetowa/ że pozycjonowanie witryn www jest nadal bardzo skuteczną metodą na to aby pokazywać swoją firmę. Ja chętnie stosuję takie działania marketingowe.

    OdpowiedzUsuń
  8. Moim zdaniem sama reklama internetowa jest bardzo fajna i jestem zdania, ze warto z niej korzystać. Ja skupiam się na pozycjonowaniu stron. Nawet niedawno czytałam w https://www.reklama.pl/aktualnosci/szczegoly/jak-sprawdzic-slowa-kluczowe-konkurencji,11396 o tym jak mogę sprawdzić słowa kluczowe mojej konkurencji.

    OdpowiedzUsuń
  9. Obecnie warto pomyślec o pozycjonowaniu

    OdpowiedzUsuń
  10. Reklama internetowa ciągle jest w fazie rozwoju i pewnie zaskoczy nas jeszcze nie raz. Podobnie jak reklama tradycyjna, która również skutecznie stara się wybić. Np. Firma Exposite tworzy spersonalizowane materiały POS, które są dodatkową reklamą dla produktów. Standy widoczne są już z daleka i wiadomo gdzie szukać danego produktu .

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja również na ten moment najbardziej jestem zainteresowany pozycjonowaniem i na tym właśnie chcę się skupić. Również już czytałem na stronie https://liveinmarketing.pl/na-czym-polega-pozycjonowanie/ na czym polega to pozycjonowanie i myślę, że to jest bardzo dobry wstęp.

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo ważne daty, które warto znać, gdy interesujemy się reklamą. Można z nich wywnioskować jak ważna jest promocja każdej firmy. Aby była skuteczna to kompleksowe działania warto by było powierzyć na przykład Nakatomi. Są godni zaufania i zatrudniają świetnych specjalistów, takich jak pani Kasia i pani Gosia.

    OdpowiedzUsuń
  13. Tworzenie stron www to nie tylko kwestia techniczna, ale także artystyczna. Dlatego warto skorzystać z usług profesjonalnej agencji reklamowej, takiej jak https://haiku.com.pl/. Dzięki temu Twoja strona internetowa będzie nie tylko dobrze zbudowana, ale także atrakcyjna dla oka i łatwa w obsłudze dla użytkowników.

    OdpowiedzUsuń
  14. Jeśli szukasz drukarni to może zainteresuje Cię także drukowanie książki: https://printika.pl/produkty/druk-ksiazek/ ? Drukarnia ta ma w swojej ofercie także inne usługi. Zachęcam do zapoznania się z nią bliżej.

    OdpowiedzUsuń
  15. O super wpis. Ja też znalazłam teraz ciekawy artykuł - https://funkymedia.pl/marketing/seo/problemy-z-jakoscia-contentu-co-powinno-rankowac-w-google-jesli-nie-ma-ciekawych-tresci z którego można dowiedzieć się też o problemach z jakością contentu. Dowiecie się co robić, gdy nie ma ciekawych treści?

    OdpowiedzUsuń

Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.