niedziela, 24 maja 2015

Podstawowe narzędzie promocji przedsiębiorstwa.

Liczne konkursy, nagrody, darmowa wysyłka... Przedsiębiorcy w różnorodny sposób starają się przekonać do siebie konsumentów. 





Głównym celem firm prowadzących kampanie marketingowe na Facebook’u oraz Instagramie jest zwrócenie uwagi na sam produkt oraz poprawa jego wyników sprzedażowych. Ważne jest również zdobycie jak największej ilości osób, które polubią stronę firmy. Jednak efektywna promocja na Facebook’u wymaga nie tylko dobrej znajomości narzędzi, ale również wybrania odpowiedniej osoby, która poprowadzi fanpage’a firmy. Korzyściami płynącymi z wykorzystania social media, są na pewno zwiększenie znajomości marki oraz świadomości konsumentów, zwiększenie interakcji między przedsiębiorstwem, a grupą docelową naszych produktów. Co więcej, daje nam to możliwość spotkania nowych partnerów biznesowych czy pozyskania zupełnie nowych klientów. A finansowo zmniejszy koszty związane z promocją i działaniami marketingowymi firmy, gdyż docieramy do ogromnej liczby odbiorców (tj. potencjalnych klientów) niewielkim kosztem.





 Trzeba jednak pamiętać, że samo założenie strony swojej firmy na tym portalu jest jednak takie  proste, ponieważ jego obsługa, aktualizacja oraz umiejętne korzystanie z jego możliwości, jest już trudniejsze. Zdarza się, że osoby zajmujące się prowadzeniem strony, nie są w stanie nadążyć nad jego szybkim tempem zmian, czy zachodzących interakcji. 

Dlatego warto pamiętać o najważniejszym - czego nie należy robić:
  • umieszczać zbyt wielu informacji dziennie na tablicy,
  • powtórnie wykorzystywać informacji już raz zamieszczonych,
  • kłócić się z fanami,
  • kasować negatywnych komentarzy,
  • reagować zbyt wolno na zapytania.


Przykładowe rodzaje promocji na fanpage'u Facebooka oraz Instagrama:




Tym, co zachęca klientów do udziału w tego typu akcjach jest oczywiście idealne zdjęcie, magia kolorów, atrakcyjna cena, personalizacja, dopasowanie przekazu do potencjalnych odbiorców itp.


Błyskawiczny rozwój Fanpage’a, sprawił, że stał on się najważniejszym narzędziem wykorzystywanym do komunikacji marketingowej. Dało to ogromną szansę dla małych i średnich firm, ale również stawia przed nimi nie lada wyzwanie
i presję .
Obecnie panuje przekonanie, że jeśli danej firmy nie ma na Facebook’u, to ona tak naprawdę nie istnieje.

1 komentarz:

Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.