Liczne konkursy, nagrody, darmowa wysyłka... Przedsiębiorcy w różnorodny sposób starają się przekonać do siebie konsumentów.
Głównym celem firm prowadzących kampanie marketingowe na Facebook’u oraz Instagramie jest
zwrócenie uwagi na sam produkt oraz poprawa jego wyników sprzedażowych. Ważne jest również zdobycie jak
największej ilości osób, które polubią stronę firmy. Jednak efektywna promocja
na Facebook’u wymaga nie tylko dobrej znajomości narzędzi, ale również wybrania
odpowiedniej osoby, która poprowadzi fanpage’a firmy. Korzyściami płynącymi z
wykorzystania social media, są na pewno zwiększenie znajomości marki oraz
świadomości konsumentów, zwiększenie interakcji między przedsiębiorstwem, a
grupą docelową naszych produktów. Co więcej, daje nam to możliwość spotkania
nowych partnerów biznesowych czy pozyskania zupełnie nowych klientów. A
finansowo zmniejszy koszty związane z promocją i działaniami marketingowymi
firmy, gdyż docieramy do ogromnej liczby odbiorców (tj. potencjalnych klientów)
niewielkim kosztem.
Trzeba jednak pamiętać, że samo założenie strony swojej firmy na tym portalu jest jednak takie proste, ponieważ jego obsługa, aktualizacja oraz umiejętne korzystanie z jego możliwości, jest już trudniejsze. Zdarza się, że osoby zajmujące się prowadzeniem strony, nie są w stanie nadążyć nad jego szybkim tempem zmian, czy zachodzących interakcji.
Dlatego warto pamiętać o najważniejszym - czego nie należy robić:
- umieszczać zbyt wielu informacji dziennie na tablicy,
- powtórnie wykorzystywać informacji już raz zamieszczonych,
- kłócić się z fanami,
- kasować negatywnych komentarzy,
- reagować zbyt wolno na zapytania.
Przykładowe rodzaje promocji na fanpage'u Facebooka oraz Instagrama:
Tym, co zachęca klientów do udziału w tego typu akcjach jest oczywiście idealne zdjęcie, magia kolorów, atrakcyjna cena, personalizacja, dopasowanie przekazu do potencjalnych odbiorców itp.
Błyskawiczny rozwój Fanpage’a, sprawił,
że stał on się najważniejszym narzędziem wykorzystywanym do komunikacji
marketingowej. Dało to ogromną szansę dla małych i średnich firm, ale również
stawia przed nimi nie lada wyzwanie
i presję .
i presję .
Obecnie panuje przekonanie, że jeśli
danej firmy nie ma na Facebook’u, to ona tak naprawdę nie istnieje.
Rozwiązania Zimbra email i wiele więcej. https://www.intalio.pl/pl - polecam!
OdpowiedzUsuń