środa, 13 maja 2015

Otoczeni multimediami

Reklama zewnętrzna jest najstarszą formą komunikacji wizualnej. Znaki i malowidła znajdowano już w ruinach Pompei i na średniowiecznych budowlach w europejskich miastach. Nośniki reklamy zewnętrznej cechuje duża różnorodność, należą do nich bowiem tablice reklamowe (billboardy), plakaty oraz elementy infrastruktury miasta, takie jak wiaty na przystankach autobusowych czy pojemniki na śmieci, a także środki transportu.







Z racji swojego charakteru reklama zewnętrzna powinna zawierać minimum słów i maksimum elementów plastycznych, powinna być jak najbardziej multimedialna, by móc zauważyć ją z daleka. Wyjątkiem od tej zasady jest reklama wewnątrz środków transportu. Przejeżdżając czy nawet przechodząc obok tablicy, nie sposób wczytać się w tekst. Jedyne co można zauważyć  i zapamiętać  to obraz. Twórcy reklamy zewnętrznej muszą się posługiwać skrótem, ma to bowiem ogromny wpływ na sposób percepcji reklamy.


Niezwykle ważnym elementem reklamy zewnętrznej jest slogan, czyli nic innego jak hasło, które w dużym skrócie mówi mniej więcej o tym, o czym będzie mówiła cała kampania marketingowa danego produktu czy przedsiębiorstwa.


Zadaniem dobrze skonstruowanego sloganu jest przyciągnięcie uwagi odbiorców oraz zasugerowanie zachowań pozwalających zakończyć proces komunikacyjny i skłaniających odbiorcę komunikatu do konkretnego działania.


Jaka powinna być reklama zewnętrzna?
Atrakcyjna, czyli w ciekawy sposób przedstawiać produkt. Właściwe dobieranie słów i wypowiedzi prowadzące do tego, że przekaz będzie zrozumiały i odebrany w oczekiwany przez nadawcę sposób jest równie ważne. Kolejnym wyróżnikiem jest prostota przekazu, która pozwala skupić się na najważniejszych cechach produktu, przekaz musi być krótki czytelny napisy duże i wyraźne, gdyż osoba jadąca samochodem nie koniecznie może się zatrzymać jak w przypadku osoby pieszej aby spokojnie przeczytać i zrozumieć treść hasła reklamowego, na koniec dopasowanie do odbiorców. Dopasowanie komunikatu do potencjalnych klientów ma duży wpływ na jego skuteczność, stąd na przykład inaczej reklamuje się produkty spożywcze niż akcesoria samochodowe.




Obok już istniejących często wykorzystywanych nośników reklamy zewnętrznej wciąż pojawiają się nowe propozycje. Na rynku istnieje mnóstwo pojedynczych tablic, kasetonów, ekranów i innych form, najprzeróżniejszych wielkości i kształtów. Jednak największą popularnością zaczęły się cieszyć reklamy, które nie dość, że są głośne, to w dodatku animowane, podświetlane, czy z fabułą. Mowa tu o telebimach i reklamach wyświetlanych na ekranach LED, czy też migające i przesuwające się napisy LED. Zastosowane multimedia sprawiają, że ciężko chociaż nie spojrzeć na taką reklamę, bo w skuteczny sposób walczą o naszą uwagę.








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.