Dzisiejszy wpis dedykuję wszystkim społecznikom, a przede wszystkim osobą których głowa jest pełna pomysłów, chcą przenosić góry ale jeszcze nie wiedzą jak.
Każdy prawdziwy lider decydując się na jakiekolwiek działanie
musi dobrze planować i pamiętać, że na tym się jego praca nie kończy. To czy
pomysł, który narodził się w jego głowie zależy od kilku czynników:
1. ODPOWIENI ZESPÓŁ PROJEKTOWY
Działanie na szerszą skalę wymaga doboru ekipy na której
można polegać. Pamiętaj: w pojedynkę nie osiągniesz tyle, co z dobrze dobranym
zespołem, który wie co ma robić, a Ty wiesz, że grupa wywiąże się z
powierzonych jej zadań. Dlatego ważne jest żeby na początku sobie wszystko
skrupulatnie przemyśleć, a przede wszystkim odpowiedzieć na kilka podstawowych
pytań:
- Jak nazwiemy nasz projekt;
- Jaki jest jego cel;
- Do kogo go kierujemy;
- I w końcu jakimi narzędziami będziemy się posługiwać, by do naszej grupy docelowej dotrzeć.
2. NARZĘDZIA
Te uzależnione już są od konkretnego pomysłu i nie zawsze
wszystkie, które tu wymienię będą przydatne.
- Plakaty, ulotki (wiadomo, reklama, dźwignią handlu ) ;)
- Media społecznościowe (pominięcie ich jest działaniem wbrew logice. Tam, dzięki odpowiednim narzędziom możemy łatwo oszacować i dotrzeć do naszej grupy docelowej. Fanpage na Facebooku to podstawa, a jego regularne uzupełnianie, to wręcz obowiązek! A może Instagram, YouTube czy Twitter? Decyzja należy do Was.);
Jego tworzenie nie jest trudne ;)
- Filmiki promocyjne
Nie znasz się na tym, nic nie szkodzi, jest mnóstwo stron internetowych, które odwalą robotę za Ciebie np.:
http://www.animaker.com
http://www.dvolver.com/
http://animato.com
http://www.videoscribe.co
http://goanimate.com
- Lista mailingowa/ adresowa (a może, do grupy docelowej po prostu dotrzeć mailowo czy też wysyłając list?)
- Media
Pamiętaj: nie ma się czego bać. Dziennikarze też ludzie i oni szukają tematów! Chcą przecież zarobić. Jeśli znasz jakiegoś, najlepiej osobiście zainteresuj go tematem. Jeśli nie napisz KRÓTKĄ (redakcje otrzymują miliony maili) wiadomość z najważniejszymi informacjami, zaczynając, od tego czegoś co zainteresuje redakcje. Adresy dostępne są na stronach internetowych (tu taka mała uwaga: wybierzcie ten z działu newsroom- bo to oni zajmują się informacjami, chyba, że Wasze wydarzenie dot. Kultury, a redakcja ma dział kulturalny to sprawa jasna).
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.