poniedziałek, 25 maja 2015

Pasja: przepis na projekt z sukcesem


Dzisiejszy wpis dedykuję wszystkim społecznikom, a przede wszystkim osobą których głowa jest pełna pomysłów, chcą przenosić góry ale jeszcze nie wiedzą jak.


Każdy prawdziwy lider decydując się na jakiekolwiek działanie musi dobrze planować i pamiętać, że na tym się jego praca nie kończy. To czy pomysł, który narodził się w jego głowie zależy od kilku czynników:

1. ODPOWIENI ZESPÓŁ PROJEKTOWY

Działanie na szerszą skalę wymaga doboru ekipy na której można polegać. Pamiętaj: w pojedynkę nie osiągniesz tyle, co z dobrze dobranym zespołem, który wie co ma robić, a Ty wiesz, że grupa wywiąże się z powierzonych jej zadań. Dlatego ważne jest żeby na początku sobie wszystko skrupulatnie przemyśleć, a przede wszystkim odpowiedzieć na kilka podstawowych pytań:
  • Jak nazwiemy nasz projekt;
  • Jaki jest jego cel;
  • Do kogo go kierujemy;
  • I w końcu jakimi narzędziami będziemy się posługiwać, by do naszej grupy docelowej dotrzeć.


2. NARZĘDZIA

Te uzależnione już są od konkretnego pomysłu i nie zawsze wszystkie, które tu wymienię będą przydatne.

  • Plakaty, ulotki (wiadomo, reklama, dźwignią handlu ) ;)
  • Media społecznościowe (pominięcie ich jest działaniem wbrew logice. Tam, dzięki odpowiednim narzędziom możemy łatwo oszacować i dotrzeć do naszej grupy docelowej. Fanpage na Facebooku to podstawa, a jego regularne uzupełnianie, to wręcz obowiązek! A może Instagram, YouTube czy Twitter? Decyzja należy do Was.);


Jego tworzenie nie jest trudne ;)



  • Filmiki promocyjne
Nie znasz się na tym,  nic nie szkodzi, jest mnóstwo stron internetowych, które odwalą robotę  za Ciebie np.:

http://www.animaker.com

http://www.dvolver.com/

http://animato.com

http://www.videoscribe.co

http://goanimate.com

  • Lista mailingowa/ adresowa (a może, do grupy docelowej po prostu dotrzeć mailowo czy też wysyłając list?)
  • Media

Pamiętaj: nie ma się czego bać. Dziennikarze też ludzie i oni szukają tematów! Chcą przecież zarobić. Jeśli znasz jakiegoś, najlepiej osobiście zainteresuj go tematem. Jeśli nie napisz KRÓTKĄ (redakcje otrzymują miliony maili) wiadomość z najważniejszymi informacjami, zaczynając, od tego czegoś co zainteresuje redakcje. Adresy dostępne są na stronach internetowych (tu taka mała uwaga: wybierzcie ten z działu newsroom- bo to oni zajmują się informacjami, chyba, że Wasze wydarzenie dot. Kultury, a redakcja ma dział kulturalny to sprawa jasna).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.