piątek, 15 maja 2015

CUSTOM PUBLISHING

Co to takiego custom publishing? Na pewno każdy wie o co chodzi, ale może w ramach przybliżenia terminu mała regułka:
Custom publishing - narzędzie marketingowe, wykorzystujące techniki wydawnicze w celu osiągnięcia przewagi konkurencyjnej z zakresu pozyskiwania nowych klientów, budowania lojalności, zwiększania świadomości marki oraz jej wzmacniania, a także narzędzie komunikacji wewnętrznej z pracownikami lub innymi grupami wewnętrznymi w przedsiębiorstwie, służące: informowaniu, motywowaniu, integrowaniu, edukowaniu, budowaniu kultury firmowej. Publikacja jest realizowana na zlecenie i sprzyja osiąganiu celów marketingowych, public relations (PR), komunikacyjnych.

Przede wszystkim grupa docelowa
Magazyny typu custom publishing są kierowane do ściśle sprecyzowanej grupy odbiorców.  Krótko mówiąc, na przykład reklama proszku do prania na pewno nie znajdzie się w magazynie przeznaczonym dla wędkarzy. Dlaczego magazyny te trafiają do odpowiednich odbiorców? Otóż wydawcy często posiadają dokładne badania czytelników. Dlatego też bardzo łatwo możemy określić wiek, płeć, zainteresowania czy miejsce zamieszkania czytelników danego magazynu. Czy są to istotne dane? Na pewno! Jeśli chcemy zareklamować płyn zwalczający trądzik, na pewno nie umieścimy go w magazynie czytanym przez osoby w wieku 40+.


Korzyść ekonomiczna też się zgadza
Jakie reklamodawca ma korzyści ekonomiczne? Zdecydowanie nie traci na korzystaniu z magazynów custom publishing. Otóż dzięki dokładnym badaniom, reklamodawca ma niemal pewność, że nakład wydania się sprzeda. Na przykład miesięcznik wędkarski, na pewno lepiej sprzeda się na Mazurach, małych wioskach blisko zbiorników wodnych niż w centrum Warszawy czy Krakowa. Dlatego właśnie po podsumowaniu inwestycji a sprzedanym nakładzie z reklamą, która na pewno trafi do odpowiedniego odbiorcy opłaca się znacznie bardziej niż reklama umieszczana w innych mediach.
Warto zwrócić również uwagę na to, że custom publishing to nie tylko magazyny, a również newslettery, czyli czasopisma rozsyłane pocztą elektroniczną. Inna forma to e-ziny czyli rodzaj nieprofesjonalnego pisma tworzonego przez osobę bądź grupę osób – miłośników jakiegoś tematu (np. muzyki, informatyki, fantastyki, gier fabularnych, ekologii, polityki), skierowane do osób podzielających owe zainteresowania. Są to również katalogi, które możemy np. znaleźć w sklepach- idąc np. do Ikei możemy znaleźć katalog w którym znajdziemy wszystko co przyda się w naszym domu.







Czytelnik ma być zadowolony!
Najważniejszą polityką w magazynach custom publishing jest fakt, że to czytelnik ma być zadowolony. Po to badany jest rynek odbiorców aby trafił do tych co potrzeba. Jeśli ktoś kupuje magazyn o temacie, który go interesuje ma posiadać w sobie takie treści i dane, które sprawią, że czytelnik znajdzie tam to, czego najbardziej w danej chwili potrzebuje. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.