Eye
tracking to jest technologia, która pozwala na śledzenie ruchu
ludzkiego oka. Dzięki niej możemy się dowiedzieć, na czym
koncentruje się nasz wzrok podczas na przykład oglądania reklamy.
Program odbiera dane, przetwarza je i prezentuje wyniki w formie
graficznej za pomocą kolorów: im dłużej nasz wzrok był
zatrzymany w jednym punkcie, tym jaśniej program go oznacza. Wyniki
tych badań są często przydatne i niezwykle interesujące. Niżej
przedstawię przykłady jej wykorzystania.
Jak
widzicie, o wiele większa uwaga była skupiona na Scarlett
Johansson, a nie na nowych perfumach D&G.
Tutaj
jest przedstawiona różnica między mężczyznami a kobietami.
Zwróćcie uwagę, że mężczyźni wcale nie patrzą na
obuwie podczas gdy wzrok kobiet ich nie omija.
Tak
na te zdjęcia patrzą mężczyźni.
A
tak kobiety.
Patrząc
się na opakowania ludzie najpierw zwracają uwagę na samo mięso,
później czytają informację o nim i na koniec zwracają uwagę na
naklejkę.
Podczas
kupowania produktów mlecznych najbardziej nas interesuje cena.
Z
reguły ludzie zwracają uwagę tylko na pierwsze pięć wyników
wyszukiwania.
Jak
mężczyźni i kobiety oglądają baseball.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.