niedziela, 24 maja 2015

Co przyciąga nasz wzrok?

Eye tracking to jest technologia, która pozwala na śledzenie ruchu ludzkiego oka. Dzięki niej możemy się dowiedzieć, na czym koncentruje się nasz wzrok podczas na przykład oglądania reklamy. Program odbiera dane, przetwarza je i prezentuje wyniki w formie graficznej za pomocą kolorów: im dłużej nasz wzrok był zatrzymany w jednym punkcie, tym jaśniej program go oznacza. Wyniki tych badań są często przydatne i niezwykle interesujące. Niżej przedstawię przykłady jej wykorzystania.




Jak widzicie, o wiele większa uwaga była skupiona na Scarlett Johansson, a nie na nowych perfumach D&G.



Tutaj jest przedstawiona różnica między mężczyznami a kobietami. Zwróćcie uwagę, że mężczyźni wcale nie patrzą na obuwie podczas gdy wzrok kobiet ich nie omija.



Tak na te zdjęcia patrzą mężczyźni.



A tak kobiety.



Patrząc się na opakowania ludzie najpierw zwracają uwagę na samo mięso, później czytają informację o nim i na koniec zwracają uwagę na naklejkę.


Podczas kupowania produktów mlecznych najbardziej nas interesuje cena.


Z reguły ludzie zwracają uwagę tylko na pierwsze pięć wyników wyszukiwania.


Jak mężczyźni i kobiety oglądają baseball.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.