poniedziałek, 25 maja 2015

Przemoc w reklamie a dzieci!

Wiadomo nie od dziś, że specjalistów od reklamy często cechuje brak jakichkolwiek norm etycznych  i po to by skutecznie zareklamować dany produkt wyszukują coraz to nowych sposobów na zaciekawienie widza ! Idealnym sposobem na zaszokowanie odbiorców wydaje się więc być przemoc. Jest ona często tematem tabu, i wiele osób z założenia uznaje taki przekaz za negatywny. Dodatkowo reklamy tego typu wpływają negatywnie na młodszych odbiorców którzy często nie powinni mieć z nimi żadnego kontaktu. Przemoc szokuje, i nie ważne jest czy przedstawiana jest w codziennym dzienniku informacyjnym, w filmie, piosence czy właśnie w przekazie reklamowym. Jednak pytanie które możemy sobie zadać jest takie gdzie kończy się moralność tych którzy tworzą tego typu przekaz. Patrząc na to okiem arbitra, to prosty wniosek jaki nasuwa się po obejrzeniu tego typu przekazu jest taki, że wszelka przemoc jaka pojawia się w mediach ma nas do niej przyzwyczaić. Czym więc będziemy szokować w przyszłości gdy wszystkie tematy tabu staną się tematami codziennymi ?

Idealnym przykładem na to jak reklama może w prosty sposób promować agresywny przekaz jest reklama sklepu internetowego OleOle.pl w którym ich maskotka "grande okazjon" przedstawia zalety sklepu w bardzo agresywny sposób.

Cały przekaz potrafiłbym zrozumieć gdyby nie fakt iż "grande okazjon" zamiast występować ze swoim przesłaniem w wieczornych godzinach gdzieś na kablówce, pojawia się w reklamach na popularnym YouTubie o każdej porze. Można więc debatować czy tego typu reklama powinna być puszczana w momencie gdy YouTube może być obsługiwany przez dzieci i mają one do niego ogólny dostęp? Każdy pilnuje swojego interesu. Ci którzy reklamują, płacą, Ci którzy ją emitują oraz produkują dostają za nią pieniądze, a z doświadczenia wiem, że tego typu koła nie da się zatrzymać. Tak więc zobaczymy do jakiego stopnia reklama będzie jeszcze potrafiła szokować, jednak jestem zwolennikiem teorii, że wszystko jest dla ludzi dlatego więc uważajmy co pokazujemy najmłodszym i korzystajmy z narzędzi jakie dają nam dzisiejsze media, rozsądnie. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.