Ekipa Ag Age już pod
koniec XX wieku opublikowała listę stu najlepszych kampanii reklamowych
wszechczasów, które uczyły, poruszały i bawiły na przestrzeni lat. Miało to
docenić ich kreatywność i siłę uderzenia. Ranking nosi nazwę Ad Age Advertising
Century: Top 100 Campaigns.
W pierwszej trójce
najwyższy stopień na podium zajęła reklama Volkswagen - "Think Small"
z roku 1959-tego, kolejno uplasowała się Coca-Cola z "The pause that
refreshes” (rok 1929). Trójkę zamyka Marlboro "The Marlboro Man" (1955).
Ostatnie, setne miejsce zajęła reklama Lyndon Johnson for President "Daisy"
(1964).
Teraz, z nowym wiekiem,
reklamy i kampanie reklamowe różnią się od tych, co w minionych latach. Przez ostatnie
piętnaście lat marketing i media wychodziły ze swoimi przekazami do ludzi, chcąc
dokonać niesamowitego przewrotu w mediach cyfrowych, by zobaczyć jak
potencjalni konsumenci zwracają uwagę na markowe przekazy. Ekipa Ad Age na nowo opracowała nowy ranking najlepszych reklam NASZYCH
czasów. Utworzenie listy było oparte na tych samych kryteriach, co w pierwszym
zestawieniu. Jury miało ocenić je według:
- Czy reklama lub kampania była przełomowa i czy można było odczuć po jej wyświetleniu zmiany w kręgach reklamowych lub popkultury?
- Czy reklama utworzyła własną kategorię dla takiego gatunku lub marka umocniła się jako najlepsza w swojej kategorii, jako nr 1
- Czy była po prostu niezapomniana!
Dostarczono
sędziom listę pięćdziesięciu nominowanych, by zagłosowali no swoich piętnastu faworytów,
mieli ich później sklasyfikować. Zasada była prosta, wygrywa ta kampania, która
zyskała najwięcej głosów z listy sędziów i została umieszczona w końcowej
klasyfikacji.
ZWYCIĘZCY:
#15 UNICEF:
Tap Project
Akcja
uświadamiająca, jak wielką wartością jest czysta woda.
#14 Chipotle: Back to the Start
Spot reklamujący sieci fast foodów
Chipotle.
#13
Budweiser: Whassup
#12 Metro
Trains: Dumb Ways to Die
Kampania ma promować bezpieczne zachowania w metrze.
#11 Dos Equis: Most Interesting Man in the World
Reklama piwnej marki Dos Equis
#10 American Legacy: Truth
Antynikotynowa kampania
#9 P&G: Thank You,
Mom
Kampania Procter & Gamble skierowana do mam.
#8 Apple: Get a Mac
#7 American Express:
Small Business Saturday
#6 Burger King:
Subservient Chicken
#5 Red Bull: Stratos
#4 Old Spice: The Man Your Man Could Smell Like
#3 BMW Films
#2 Nike +: Fuelband Does it All
#1 Dove: Campaign for Real Beauty
http://adage.com/lp/top15/#intro
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.