czwartek, 14 maja 2015

Advertising Age



Ekipa Ag Age już pod koniec XX wieku opublikowała listę stu najlepszych kampanii reklamowych wszechczasów, które uczyły, poruszały i bawiły na przestrzeni lat. Miało to docenić ich kreatywność i siłę uderzenia. Ranking nosi nazwę Ad Age Advertising Century: Top 100 Campaigns.



W pierwszej trójce najwyższy stopień na podium zajęła reklama Volkswagen - "Think Small" z roku 1959-tego, kolejno uplasowała się Coca-Cola z "The pause that refreshes” (rok 1929). Trójkę zamyka Marlboro "The Marlboro Man" (1955). Ostatnie, setne miejsce zajęła reklama Lyndon Johnson for President "Daisy" (1964). 







Teraz, z nowym wiekiem, reklamy i kampanie reklamowe różnią się od tych, co w minionych latach. Przez ostatnie piętnaście lat marketing i media wychodziły ze swoimi przekazami do ludzi, chcąc dokonać niesamowitego przewrotu w mediach cyfrowych, by zobaczyć jak potencjalni konsumenci zwracają uwagę na markowe przekazy. Ekipa  Ad Age na nowo  opracowała nowy ranking najlepszych reklam NASZYCH czasów. Utworzenie listy było oparte na tych samych kryteriach, co w pierwszym zestawieniu. Jury miało ocenić je według:
  1. Czy reklama lub kampania była przełomowa i czy można było odczuć po jej wyświetleniu zmiany w kręgach reklamowych lub popkultury?
  2. Czy reklama utworzyła własną kategorię dla takiego gatunku lub marka umocniła się jako najlepsza w swojej kategorii, jako nr 1
  3. Czy była po prostu niezapomniana!

Dostarczono sędziom listę pięćdziesięciu nominowanych, by zagłosowali no swoich piętnastu faworytów, mieli ich później sklasyfikować. Zasada była prosta, wygrywa ta kampania, która zyskała najwięcej głosów z listy sędziów i została umieszczona w końcowej klasyfikacji.

ZWYCIĘZCY:

 #15 UNICEF: Tap Project

Akcja uświadamiająca, jak wielką wartością jest czysta woda.


#14 Chipotle: Back to the Start
Spot reklamujący sieci fast foodów Chipotle.





#13 Budweiser: Whassup


#12 Metro Trains: Dumb Ways to Die

Kampania ma promować bezpieczne zachowania w metrze.
 



#11 Dos Equis: Most Interesting Man in the World

Reklama piwnej marki Dos Equis


#10 American Legacy: Truth
Antynikotynowa kampania

#9 P&G: Thank You, Mom
Kampania Procter & Gamble skierowana do mam.





#8 Apple: Get a Mac



#7 American Express: Small Business Saturday

#6 Burger King: Subservient Chicken


#5 Red Bull: Stratos


#4 Old Spice: The Man Your Man Could Smell Like


#3 BMW Films


#2 Nike +: Fuelband Does it All







#1 Dove: Campaign for Real Beauty





http://adage.com/lp/top15/#intro

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.