poniedziałek, 25 maja 2015

Od pasty do zębów przez napój energetyczny do korporacji. Red Bull robi już wszystko.

 Mało kto wie, że austriacka marka napojów energetycznych - Red Bull rozpoczynała od produkcji pasty do zębów. Ciekawostka, która nie wiele zmienia w jej dzisiejszym postrzeganiu. W tej chwili Red Bull to korporacja z wielkimi przychodami. Wszystko dzięki prężnej reklamie na każdym polu i niezwykle sprytnemu szefostwu. 
 Chodzą plotki, że pierwszą akcją promocyjną Red Bulla był jego szalony dyrektor, który wkręcał się na imprezy, gdzie częstował uczestników darmowymi puszkami swojego napoju. Gdzie go to przywiodło? 27 lat po tym Red Bull jest właścicielem trzech klubów piłkarskich, dwóch zespołów F1, organizatorem mnóstwa festiwali muzycznych oraz imprez sportowych. Wszystko to można nazwać budowaniem marki na dobrych skojarzeniach. Mało kto pompuje w sport tyle pieniędzy, co Austriacy... co z resztą świetnie im się zwraca! 
 Cała marka w tej chwili zbudowana jest wokół sportu. Red Bull to mecenas w każdej dyscyplinie. Niektórzy jednak nie lubią tej marki, za niszczenie tradycji klubów, tak było np. w Salzburgu, gdy po przejęciu klubu z piękną historią zbezcześcili lata chwały zmieniając nazwę oraz barwy zespołu. Mało kto mówi jednak o tym, ze bez Red Bulla klub utonąłby w długach... mimo wszystko lepiej jednak pluskać się w napoju energetycznym.
 Mi jednak Red Bull kojarzy się ze świetnymi spotami reklamowymi pełnymi "sucharów". Mimo wszystko każdy kojarzy zwrot, że właśnie ten napój doda ci skrzydeł! To jednak przeszłość, teraz stawiają na niesamowite spoty pełnymi akcji rodem ze sportów ekstremalnych. Oto kilka z nich!

 Jak trafić do targetu młodych i zwariowanych? pokaż im, że masz jaja i wspierasz jeszcze bardziej zwariowanych do nich ludzi!
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.