środa, 6 maja 2015

Reklamy w grach na smartfony

W dzisiejszych czasach można z pełną świadomością powiedzieć, że reklamy występują wszędzie. Na ścianach, telebimach, ekranach naszych telewizorów, radiach itd itd. Nie ma chyba bardziej irytujących reklam (podejrzewam, że nie mówię teraz tylko w swoim imieniu) niż te w grach na smartfony.


Dlaczego w grach na smartfony jest tyle reklam?

Odpowiedź jest bardzo prosta - dla pieniędzy. I nie ukrywam, że jest to coś co akurat jestem w stanie zrozumieć. Aplikacje z reklamami mogą być dzięki nim bezpłatne. Wiadomo, każdy musi zarabiać, zastanawia mnie jednak czy aby twórcy smartfonowych reklam zbytnio nie przesadzili, wyskakujące zewsząd reklamy, które czasami są praktycznie niemożliwe do wyłączenia. Ostatnio ten trend zauważyłem w Quizwaniu, które do niedawna było jedną z moich ulubionych aplikacji.


Jeszcze na początku każda runda kończyła się "blokiem" reklam, który bez najmniejszych problemów można było wyłączyć maksymalnie po 5 sekundach. Niestety obecnie reklamami stały się filmiki z dźwiękiem w których nie sposób znaleźć ratującego całą sytuację "X".
Oczywiście można zawsze wykupić wersję premium, która zgodnie z obietnicami producenta daje nam szereg dodatkowych opcji oraz co najważniejsze usuwa z naszej wersji aplikacji reklamy. Niestety nawet jej wykupienie nie usuwa ich na dobre.

Podobną tendencję można zauważyć w grze Super Mega Worm. Zaznaczam od razu, że nie jest to gra najwyższych lotów i fani wyrafinowanych rozrywek raczej się w niej nie odnajdą.



Pomińmy samą ideę gry - skupmy się na reklamach - pożeramy sobie w najlepsze ludzi, krowy i inne ciekawe rzeczy aż tu nagle naszym oczom (w środku rozgrywki) ukazuje się nic innego jak kilku sekundowy blok reklam! Tak samo jak w wypadku quizwania możemy wykupić wersję premium, a jakże! Problem polega na tym, że jej główną zaletą nie jest jakaś dodatkowa ilość opcji czy coś w tym stylu ale bardziej fakt, że da się w nią normalnie grać, w przeciwieństwie do "zareklamionej" wersji darmowej.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.