piątek, 22 maja 2015

Coca - cola - Historia marki, historia reklamy


Wszystko rozpoczęło się z tego, że aptekarz Jonh Stit Pemberton zainspirował się idei kokainy wina Vin Mariani, co pomyślnie sprzedawało się w Europie. Vin Mairnani było mieszanką Bordo i kucy, i Jonh zrobił coś podobne, nazwawszy swój twór Pemberton's French Wine Coca.
8 maja 1886 roku startowała sprzedaż koka-koly w Jacob's Pharmacy w Atlancie. Pozycjonowała się ona jak lekarstwa od wielu strasznych chorób wzorem nieżytu żołądka i impotencji, i sprzedawała się po pięć centów za szklankę.


W 1892, zaradnym biznesmenem była założona korporacja Coca Cola, ta sama która czyni kolę i teraz. Wołały tego biznesmena Aza Griggs Kendler, i on nie mial żadnego pokrewieństwa z Pemberton'iego, poprostu on był jeden z tych, kto kupił prawa do formuły koka-koly, i jedynym, kto zrobił wszystko żeby dostać i nazwę. U koli pojawiła się pierwsza reklama:
zródło - iskusstvoadvert.mirtesen.ru
Kompania rosła, zwroty zmieniały się. ( 1905 - 1918 ) 
zródło - Pinger.pl

zródło - Pinger.pl
W 1919 r. Kompanię kupił Ernest Wurdroff, a po roku 4 czasów, jego syn Robert został w niej prezydentem i przećwiczył na tej posadzie blisko sześćdziesięciu lat. W 1928 r. kola była przedstawiona na igrzyskach olimpijski w Amsterdamie.
zródło- www.rakaz.pl
i nawet druga światowa jego nie zatrzymała (1941-1959) Po wojnie ilość krajów w których sprzedawała się kola dwoiło się, a sama ona stanęła pozycjonować się jak część amerykańskiego sposobu życia. Pojawiła się pierwsza reklama na wideo. 
zródło- www.blendspace.com

zródło- www.blendspace.com

W 1985 wprowadziły się pierwsze przemiany do formuły, to było po roku 99 czasów po jej stworzeniu, i te przemiany krytyki nazwały najokropnym marketingowym błędem. Nabywcom nowa kola zapewne też niebardzo spodobała się toż oryginalną formułę przywróciły pod znakiem firmowym CocaCola Classic.
zródło- whyart.pl

zródło- whyart.pl
W 1993, kiedy pojawił się zwrot "Zawsze koka-kola" i reklama z biegunowym misiem w roli głównej, kompania wciąż rosła i stwarzała nowe znaki firmowe, co i przedłuża czynić dotychczas.
zródło- www.polishnews.com
Reklama z dziewięćdziesiątych, co budzi nostalgię

I nowa


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.