środa, 13 maja 2015

Kliknij, proszę!

CTR (Click Through Rate), czyli tzw. współczynnik klikalności, to termin używany w reklamie internetowej oznaczający stosunek między liczbą kliknięć a wyświetleniami reklamy. Mierzy się go w procentach. Im lepiej reklama jest ukierunkowana, tym przeważnie lepszy CTR osiąga. Bardzo niski CTR miewają zwłaszcza klasyczne bannery reklamowe, które użytkownicy Internetu nauczyli się ignorować. Z kolei wysokim CTR wyróżniają się nowoczesne formaty reklamowe systemy PPC*.
Współczynnik CTR jest ważnym elementem oceny odpowiedniego doboru słów kluczowych w programie reklamowym Google AdWords. Jeżeli jego wartość jest niższa niż 1%, oznacza to, że mamy do czynienia ze źle dobranymi słowami kluczowymi, co w konsekwencji prowadzi to wyświetlania reklamy użytkownikom niezainteresowanym produktem lub usługą. Poziom współczynnika CTR zróżnicowany jest w zależności od branży, jednak wartość jego powinna mieścić się w przedziale 1-10%. Jeżeli reklama wyświetli się np. 1000 razy, a kliknie na nią 5 użytkowników, to ta reklama ma CTR w wysokości 0,5%.  
*PPC (pay per click), to rodzaj reklamy internetowej, której kluczowa rola polega na płatności za kliknięcie (w link, banner), a nie za jego wyświetlenie. Osoba reklamująca swoją firmę bądź usługi płaci za każdego użytkownika, który przejdzie do strony reklamodawcy za pomocą bannera.

Kampanie reklamowe wiążą się najczęściej z bardzo dużymi wydatkami sięgającymi nawet kilkuset tysięcy złotych, przez co stają się nieosiągalne dla małych jednoosobowych działalności gospodarczych. Na szczęście, dzięki dużym agencjom reklamowym, które działają w Internecie i umożliwiają reklamę typu Pay Per Click reklamowanie usług i produktów kosztuje zaledwie ułamek normalnej ceny.

Metoda Pay Per Click, to nic innego jak naliczanie opłat za reklamę tylko i wyłącznie w momencie kliknięcia w nią i przejścia do strony firmowej. Oznacza to, że nie musimy płacić za tysiące osób, które tylko spojrzą na naszą reklamę, a wyłącznie za osoby, które będą zainteresowane reklamą, czyli naszymi produktami i usługami, i wejdą na daną stronę firmową. W większości przypadków oznacza to, że ten Internauta chce zakupić oferowane tam produkty lub skontaktować się z firmą w celu skorzystania z jej usług.

I to nieprawda, że nikt już nie klika w reklamy! 
Prawie całe przychody Google (97-98% jej rocznych przychodów, ponad 40 mld dolarów w 2012roku) pochodzi z reklam. Oznacza to, jak zapewne zgadłeś, że ktoś jednak klika w reklamy. W wielu wypadkach dowody wskazują na to, że osoby deklarujące, że nigdy nie klikają na reklamy, nawet nie zdają sobie sprawy, że często wyniki wyszukiwania, w które klikają są reklamami. Zdarza się również, że osoby te po prostu kłamią.

Podobnie jak każdy kanał marketingowy PPC posiada krzywą uczenia się, jednak kiedy już zdecydujesz się na działanie, może być on bardzo opłacalnym i niezawodnym źródłem pozyskania potencjalnych klientów.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.