Jak twierdzą psychologowie...
Częstotliwość bodźców wpływa na zapamiętywanie. Czyli im częściej coś widzimy lub słyszymy, tym łatwiej jest nam to zapamiętać( nawet wtedy jeśli nie planujemy tego podświadomie). Dlatego jednym z najlepszych sposobów na zostanie zapamiętanym przez klienta jest reklama świetlna.Jej plusem jest to, że przyciąga uwagę i jest widoczna nawet w nocy. Może przez to działać na ludzi przez całą dobę. Przechodząc kilka razy obok jakiegoś neonu, podświadomie go zapamiętujemy. Co w przyszłości może zaprocentować wyborem danej firmy lub sklepu w przyszłości.
źródło: www.maxima-studio.pl
Reklama świetlna jest wciąż udoskonalana i rozwijana. Stąd pojawiły się jej różne rodzaje, np. city light (z ang. światło uliczne), czyli podświetlane plakaty itp. Taką reklamę umieszcza się w najbardziej ruchliwych częściach miast np. na przystankach autobusowych lub tramwajowych, na pasażach handlowych. Jest to bardzo atrakcyjna forma reklamy, w którą coraz częściej inwestują zarówno małe jak i wielkie firmy. Bez wątpienia największą zaletą takiej reklamy jest to, że promują produkt bądź usługę przez cały czas, bez przerwy. No chyba, że zabrakłoby prądu.
Która z nich najbardziej przyciąga naszą uwagę ?
Zadaniem reklamy zewnętrznej jest przede wszystkim zwrócenie na sobie jak największej liczby odbiorców, dlatego głównym celem jej twórców jest efektowność. Osiąga się to różnymi sposobami, z których największy sposób ma użycie światła. Jeśli o mnie chodzi- mi najbardziej zapadają w pamięć wielkie billboardy z którymi kojarzę przede wszystkim Nowy Jork a konkretnie Manhattan.Myślę, że jeśli obejrzycie ten filmik wasze skojarzenia będą podobne.
Rekordziści
Ciągle trwa walka o uwagę publiczności i zdobycie jak największej ilości klientów. Twórcy wymyślają więc coraz to nowsze, ciekawsze i WIĘKSZE billboardy, które możemy nazwać megaboardami. Jedną z największych na świecie jest zlokalizowana w Kuwejcie reklama zewnętrzna centrum handlowego "The Avenues" i ma powierzchnię 11 760 metrów kwadratowych. Podobnym olbrzymem jest także cyfrowy billboard na nowojorskim Times Square(widać na filmie wyżej), jest wysoki na około 25 metrów i długi na około 110 metrów. Reklama na takiej powierzchni jest nie tylko bardzo efektowna, ale i jeszcze bardziej kosztowna. Koszt to 2,5 mln dolarów miesięcznie za reklamę.
źródło: veedo.pl
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.