poniedziałek, 25 maja 2015

Big city light

Jak twierdzą psychologowie...

Częstotliwość bodźców wpływa na zapamiętywanie. Czyli im częściej coś widzimy lub słyszymy, tym łatwiej jest nam to zapamiętać( nawet wtedy jeśli nie planujemy tego podświadomie). Dlatego jednym z najlepszych sposobów na zostanie zapamiętanym przez klienta jest reklama świetlna.
Jej plusem jest to, że przyciąga uwagę i jest widoczna nawet w nocy. Może przez to działać na ludzi przez całą dobę. Przechodząc kilka razy obok jakiegoś neonu, podświadomie go zapamiętujemy. Co w przyszłości może zaprocentować wyborem danej firmy lub sklepu w przyszłości.

źródło: www.maxima-studio.pl

Reklama świetlna jest wciąż udoskonalana i rozwijana. Stąd pojawiły się jej różne rodzaje, np. city light (z ang. światło uliczne), czyli podświetlane plakaty itp. Taką reklamę umieszcza się w najbardziej ruchliwych częściach miast np. na przystankach autobusowych lub tramwajowych, na pasażach handlowych. Jest to bardzo atrakcyjna forma reklamy, w którą coraz częściej inwestują zarówno małe jak i wielkie firmy. Bez wątpienia największą zaletą takiej reklamy jest to, że promują produkt bądź usługę przez cały czas, bez przerwy. No chyba, że zabrakłoby prądu. 

Która z nich najbardziej przyciąga naszą uwagę ?

Zadaniem reklamy zewnętrznej jest przede wszystkim zwrócenie na sobie jak największej liczby odbiorców, dlatego głównym celem jej twórców jest efektowność. Osiąga się to różnymi sposobami, z których największy sposób ma użycie światła. Jeśli o mnie chodzi- mi najbardziej zapadają w pamięć wielkie billboardy z którymi kojarzę przede wszystkim Nowy Jork a konkretnie Manhattan.
Myślę, że jeśli obejrzycie ten filmik wasze skojarzenia będą podobne.
Film jest długi, jednak nie trzeba oglądać go długo, żeby zwrócić uwagę na masę ogromnych i wszechobecnych podświetlonych reklam.

Rekordziści

Ciągle trwa walka o uwagę publiczności i zdobycie jak największej ilości klientów. Twórcy wymyślają więc coraz to nowsze, ciekawsze i WIĘKSZE billboardy, które możemy nazwać megaboardami. Jedną z największych na świecie jest zlokalizowana w Kuwejcie reklama zewnętrzna centrum handlowego "The Avenues" i ma powierzchnię 11 760 metrów kwadratowych. Podobnym olbrzymem jest także cyfrowy billboard na nowojorskim Times Square(widać na filmie wyżej), jest wysoki na około 25 metrów i długi na około 110 metrów. Reklama na takiej powierzchni jest nie tylko bardzo efektowna, ale i jeszcze bardziej kosztowna. Koszt to 2,5 mln dolarów miesięcznie za reklamę.


źródło: veedo.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.