wtorek, 19 maja 2015

Reklama w internecie.

Reklama występuje wszędzie, gdzie tylko spojrzymy. Jest obecna w telewizji, radiu, prasie. Coraz więcej stron internetowych zezwala na wyskakiwanie reklam u siebie. Są to reklamy pokazywane w różnych celach.



Jednym z powodów tego typu czynności jest to, że dana strona internetowa dzięki wyświetlaniu reklamy zdobywa pieniądze, które podtrzymują jej funkcjonowanie. Dzięki takiemu rozwiązaniu portale czerpią dodatkowe zyski. Fakt, że jest to denerwujące dla internautów, jednak wszyscy muszą rozumieć takie rozwiązanie, szczególnie dla stron nowo powstałych.
Wyświetlanie reklamy na danej stronie internetowej ma na calu także wypromowanie siebie.
W sieci występują reklamy w formie bannerów, które są najpopularniejszą ich formą.
Kolejny typ reklamy internetowej, to wizytówka (miniwitryna). Zamieszczane są głównie na stronach katalogowych, już wypozycjonowanych na poszczególne frazy kluczowe. Na wizytówce odnajdujemy zwykle najistotniejsze informacje dotyczące danej firmy, logo, kilka zdjęć oraz dane kontaktowe.
Top-layer jest to rodzaj reklamy wyświetlanej nad treścią witryny w jej dowolnym miejscu. Jest animacją umieszczoną na przezroczystej warstwie. Często animacja posiada również efekt dźwiękowy.
Interstitials - jedna z najbardziej denerwujących form reklamy internetowej. Polega na przerywaniu ładowania strony wybranej i wczytywaniu witryny reklamowej, co zmusza do jej obejrzenia. Zwykle taka strona zamyka się automatycznie po określonym czasie, nie jest to jednak regułą. Takie reklamówki posiadają zwykle grafikę i dźwięk.
Następny typ, to daughter windows. W pewnym sensie są podobne do Interstitials. Różnica polega na tym że strona z reklamą pojawia się w innym oknie używanej przeglądarki. W momencie w którym otwiera się strona, która była przez użytkownika wybierana, strona reklamowa minimalizuje się do ikonki w pasku narzędzi.
To, co męczy nas, gdy korzystamy z e-maila, czyli SPAM. Są to niepożądane informacje, zazwyczaj wysyłane masowo. Nieistotny jest odbiorca, istotą jest rozsyłanie olbrzymiej liczby treści komercyjnych.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.