Coca-Cola nie jest zwykłym napojem, obecnie jest częścią
ludzkich doświadczeń, a podobno także kluczem do prawdziwego szczęścia – jak utrzymuje
najnowsza reklama marki w Europie. Zignoruj więc swoje lenistwo i idź po
butelkę Twojej Coca-Coli.
Marketer
Coca-Coli jest niezwykle konsekwentny. „Nie mówi konsumentowi - pij naszą colę,
ale kolejny raz stawia na emocje. Tym razem szczęście i radość. Marka
przekonuje, że nie tylko można, ale powinno się być szczęśliwym - bo w
codziennym życiu jest wiele ku temu powodów.” – wirtualnemedia.pl
Spot
reklamuje wszystkie cztery rodzaje Coca-Coli, klasyczną, Life, Zero i
dietetyczną. Bohaterami spotu są przede wszystkim zwyczajni ludzie, zostali oni
złapani przez oko kamery podczas ulicznej demonstracji, biegów, kłótni czy przy
narodzinach dziecka. Spot, całą swoją formą i narracją ma na celu przekonanie
widzów, że każdy z nas, w każdej sytuacji powinien być szczęśliwy, bo na
szczęście tak naprawdę zasługuje. Nowa reklama jest skierowana na rynek
europejski.
„W
niemal trzyminutowym klipie muzycznym Coca-Cola namawia odbiorców, by wybrali
radość. Tym razem jednak w nieco bardziej stanowczym tonie niż zazwyczaj.
Przekonuje, że każdy powinien walczyć o szczęście.” – marketing-news.pl
70 –
sekundowa reklama stworzona przez agencję Ogilvy & Mather Amsterdam przedstawia
nowy motyw „Wybierz Szczęście (Choose Haappiness)” i kontynuuje utrzymywanie
przez Coca-Colę bycia symbolem radości, szczęścia. Tym razem jednak reklama przyjmuje
nieco bardziej agresywny ton, mówi, że nie MOŻESZ, ale POWINIENEŚ być szczęśliwy,
właśnie teraz, w tym momencie i wszystko, co musisz zrobić to sięgnąć po
szczęście i je pochwycić.
Tym
razem reklama Coca-Coli nie jest kompletną sielanką, pojawiają się tu różne
momenty z życia różnych ludzi, np. historia miłosna czy pseudo-polityczny
protest, mimo wszystko i tak jest to lekko oderwane od rzeczywistości.
Przecież, gdy masz ciężki okres, np. podczas protestu z buzią pełną gazu
pieprzowego – uśmiechnij się i umyj twarz Coca-Colą, na problemy żołądkowe też
pomoże, w końcu Coca-Cola jest dobra na wszystko. Producent tak naprawdę przez
wybór szczęścia ma na myśli wybór jednej z wersji jego produktu: Coca-Colę
klasyczną, Life, Zero czy dietetyczną.
„W
filmie pojawia się HT –
raper i producent muzyczny z Amsterdamu. Wykonywany przez niego utwór niesie
przesłanie, że radość to kwestia wyboru. Piosenka „What
are you waiting for?” wprowadza do
komunikacji marki nowy motyw: Choose Happiness”. – marketing-news.pl
Argumentem
firmy przekonujący nas do wybrania szczęścia są rzeczy, które możemy zrobić
własnymi rękami: przytulać, tworzyć muzykę, trzymać skakankę, i oczywiście jak
życzy sobie tego Coke – trzymać w ręku butelkę Coca-Coli. Nie wiadomo czy
reklama zadziała czy nie, ale spot rzeczywiście jest bardzo kreatywny. Coke
daje ludziom to, czego podświadomie pragną, pokazuje jak żyć w dzisiejszych
czasach i pokonywać niektóre problemy. Moim zdaniem reklama mimo wszystko jest dość
przekonująca.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.