sobota, 23 maja 2015

What are you waiting for? Choose Happiness! – kampania reklamowa Coca-Coli

            


Coca-Cola nie jest zwykłym napojem, obecnie jest częścią ludzkich doświadczeń, a podobno także kluczem do prawdziwego szczęścia – jak utrzymuje najnowsza reklama marki w Europie. Zignoruj więc swoje lenistwo i idź po butelkę Twojej Coca-Coli.
            Marketer Coca-Coli jest niezwykle konsekwentny. „Nie mówi konsumentowi - pij naszą colę, ale kolejny raz stawia na emocje. Tym razem szczęście i radość. Marka przekonuje, że nie tylko można, ale powinno się być szczęśliwym - bo w codziennym życiu jest wiele ku temu powodów.” – wirtualnemedia.pl
            Spot reklamuje wszystkie cztery rodzaje Coca-Coli, klasyczną, Life, Zero i dietetyczną. Bohaterami spotu są przede wszystkim zwyczajni ludzie, zostali oni złapani przez oko kamery podczas ulicznej demonstracji, biegów, kłótni czy przy narodzinach dziecka. Spot, całą swoją formą i narracją ma na celu przekonanie widzów, że każdy z nas, w każdej sytuacji powinien być szczęśliwy, bo na szczęście tak naprawdę zasługuje. Nowa reklama jest skierowana na rynek europejski.
            „W niemal trzyminutowym klipie muzycznym Coca-Cola namawia odbiorców, by wybrali radość. Tym razem jednak w nieco bardziej stanowczym tonie niż zazwyczaj. Przekonuje, że każdy powinien walczyć o szczęście.” – marketing-news.pl



            70 – sekundowa reklama stworzona przez agencję Ogilvy & Mather Amsterdam przedstawia nowy motyw „Wybierz Szczęście (Choose Haappiness)” i kontynuuje utrzymywanie przez Coca-Colę bycia symbolem radości, szczęścia. Tym razem jednak reklama przyjmuje nieco bardziej agresywny ton, mówi, że nie MOŻESZ, ale POWINIENEŚ być szczęśliwy, właśnie teraz, w tym momencie i wszystko, co musisz zrobić to sięgnąć po szczęście i je pochwycić.



            Tym razem reklama Coca-Coli nie jest kompletną sielanką, pojawiają się tu różne momenty z życia różnych ludzi, np. historia miłosna czy pseudo-polityczny protest, mimo wszystko i tak jest to lekko oderwane od rzeczywistości. Przecież, gdy masz ciężki okres, np. podczas protestu z buzią pełną gazu pieprzowego – uśmiechnij się i umyj twarz Coca-Colą, na problemy żołądkowe też pomoże, w końcu Coca-Cola jest dobra na wszystko. Producent tak naprawdę przez wybór szczęścia ma na myśli wybór jednej z wersji jego produktu: Coca-Colę klasyczną, Life, Zero czy dietetyczną.
            „W filmie pojawia się HT raper i producent muzyczny z Amsterdamu. Wykonywany przez niego utwór niesie przesłanie, że radość to kwestia wyboru. Piosenka What are you waiting for? wprowadza do komunikacji marki nowy motyw: Choose Happiness”. – marketing-news.pl

            Argumentem firmy przekonujący nas do wybrania szczęścia są rzeczy, które możemy zrobić własnymi rękami: przytulać, tworzyć muzykę, trzymać skakankę, i oczywiście jak życzy sobie tego Coke – trzymać w ręku butelkę Coca-Coli. Nie wiadomo czy reklama zadziała czy nie, ale spot rzeczywiście jest bardzo kreatywny. Coke daje ludziom to, czego podświadomie pragną, pokazuje jak żyć w dzisiejszych czasach i pokonywać niektóre problemy. Moim zdaniem reklama mimo wszystko jest dość przekonująca.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.