niedziela, 24 maja 2015

Brand marketing on VINE

Vine? Naprawdę? No tak, wydaje się tak proste, że aż niemożliwe. Vine to aplikacja mobilna i serwis społecznościowy, którego właścicielem jest Twitter, umożliwiający publikowanie krótkich filmów. Można je udostępniać w innych portalach, jak Twitter czy Facebook. Charakterystyczną cechą takich filmów jest ich bardzo niewielka długość, która wynosi maksymalnie 6 sekund (czyli jeszcze mniej niż Snapchat!)
Vine zadebiutował jako darmowa aplikacja w styczniu 2013 i początkowo dostępny był jedynie dla urządzeń z systemem iOS. Jednak kilka miesięcy później pojawiły się także wersje na Androida i Windows Phone.
9 kwietnia 2013 Vine zostało najczęściej pobieraną darmową aplikacją w App Store. Pod koniec czerwca aplikacja miała już 13 milionów użytkowników, a w serwisie pojawiało się średnio milion nowych filmów dziennie.



Firmy zaczęły bardzo szybko korzystać z Vine jako wolnej platformy marketingowej. Bo jak wiecie, nie każdy ma ponad 3 mln dolarów na wydanie 30-sto sekundowego spotu reklamowego Super Bowl... 

Pierwszą taką firmą, którą przedstawię będzie ASOS. Niby taki prosty filmik jak odpakowywanie przesyłki może być przekształcony w ekscytującą prezentację swoich produktów. Firma zachęca swoich klientów aby tworzyli filmiki na Vine z hasztagiem #ASOSUnbox, gdy rozpakowują swoją paczkę. W rezultacie, ASOS obudził emocje w zakupach online. 




Rhein-Zeitung: Jak to się robi? Przy tak dużej uwadze na gazety internetowe, łatwo zapomnieć o ich odpowiednikach papierowych. Rhein - Zeitung ,niemiecka gazeta, nie podda się bez walki. W rzeczywistości, chcą pokazać, jak wiele pracy wkłada się w przygotowania codziennej gazety, przy okazji powodując zaciekawienie wśród odbiorców.



Nie zapominajmy o największym przysmaku OREO. Kampania #SnackHacks to świetny sposób aby się trochę zabawić i nauczyć w tym samym czasie. Na przykład, czy wiesz, że możesz stworzyć "Cubes cookie" przez zmieszanie Oreos i mleka ?



Proste prawda? W dzisiejszych czasach nie potrzeba wiele, aby stworzyć dobrą reklamę i zachęcić odbiorców do zakupu naszych produktów, wystarczy odrobina kreatywności.


No kto nie kocha OREO?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.