Można powiedzieć, że nadchodzi era Matrix. Nowe medium takie jak okulary Google Glass a także Oculus Rift, pozwala nam wejść w świat multimediów i to dosłownie. Teraz już nie musimy patrzeć w ekran, naszym ekranem będzie wirtualna rzeczywistość.
Potem powstały "Metaplay", "Psychic Space", "Maze" oraz "Videoplace".
Projekty i wizje Kruegera stały się prototypami systemów Rzeczywistości Wirtualnej, mających zastosowanie w edukacji, psychologii i psychoterapii. Jednym z takich systemów jest powstała 20 lat później (w 1992 roku) instalacja o nazwie "CAVE".
Za twórcę pojęcia Virtual Reality (VR) uważa się Jarona Laniera. Steve Bryson na podstawie swoich prac w NASA razem z Jaronem Lanier zdefiniował rzeczywistość wirtualną w następujących słowach: "Rzeczywistość wirtualna jest sposobem użycia technologii komputerowej w tworzeniu efektu interaktywnego, trójwymiarowego świata, w którym obiekty dają wrażenie przestrzennej (fizycznej?) obecności."
Teraz nie potrzeba już tak wiele. Nie musimy tworzyć specjalnych pomieszczeń, wystarczy, że mamy na sobie okulary, które zabiorą nas do wirtualnego świata.
To dopiero początek tak wysokiej technologii, ale jak to się skończy? Czy wirtualna rzeczywistość pokona prawdziwe życie?
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.