poniedziałek, 25 maja 2015

Interaktywna reklama w kinie

Jeszcze do niedawna, przychodząc do kina mogliśmy zwyczajnie usiąść i oglądać. Najpierw wyświetlane na ekranie kinowym reklamy, a dopiero później długo przez nas wyczekiwany film. Obecnie natomiast wszyscy widzowie, bez żadnych wyjątków, mogą stawać się świadkami nowo powstających interaktywnych reklam, które wzbudzają zazwyczaj ogromne emocje na sali kinowej.
Interaktywna reklama kinowa jest coraz częściej wykorzystywanym działaniem promocyjnym, chociaż jeszcze do niedawna znana nam była jedynie interaktywność w internecie. Oczywiście nakład pracy w produkcję takich reklam jest znacznie większy niż w przypadku projektowania tradycyjnych reklam, ale za to efekt jest imponujący.



Innowacyjne pomysły dotyczące reklam kinowych pojawiają się coraz częściej. Najlepszą częścią tych innowacyjnych pokazów jest fakt, że  w trakcie wyświetlania takich reklam sami widzowie są w nią angażowani. Ważne jest jednak odpowiednie oprogramowanie, które będzie sterowało poszczególnymi czynnościami. W momencie kiedy w reklamie zadzwoni dzwonek telefonu, odezwie się także telefon jednego z uczestników seansu. Ten, odbierając telefon, staje się uczestnikiem interaktywnej reklamy.

Pierwsze reklamy kinowe pojawiały się w latach w latach siedemdziesiątych XX wieku. Przeprowadzane w tej kwestii badania bardzo często pokazywały, iż mają one znacznie szerszy zasięg niż reklamy wyświetlane w tradycyjnych mediach (w prasie czy w telewizji). Jest to spowodowane tym, że osoby przychodzące na seans w kinie mają zupełnie inne nastawienie, są bardziej zrelaksowani, co sprawia, że inaczej odbierają również przesyłane im bodźce. Są jednocześnie znacznie bardziej skoncentrowane na oglądaniu. [Źródło]



Obecnie branża reklamowa rozwija się coraz dynamiczniej, nic więc dziwnego, że na przestrzeni kilku lat zaczęła się zmieniać również reklama kinowa. Z tej klasycznej stała się ona interaktywną, mogącą być wykorzystywaną do prowadzenia kampanii kreujących najróżniejsze marki na rynku.
Multimedialna reklama kinowa bez wątpienia jest ciekawą formą promowania produktu czy też usługi. Czerpie ona z najnowszych technologii, dzięki którym każdy z nas może wziąć udział w niesamowitej zabawie, która toczy się na kinowym ekranie. Taka forma reklamy jest przy tym znacznie bardziej efektywna, gdyż jest w stanie nawet na długi czas zapaść w pamięci praktycznie każdego widza na sali kinowej. Taka forma reklamy jeszcze nie jest praktykowana w Polsce, jednak mam nadzieje, że zmieni się to w niedalekiej przyszłości. Ponieważ uważam, że to bardzo ciekawa forma prezentowania przekazu reklamowego, która angażuje bezpośrednio naszego potencjalnego odbiorcę.

W kwestii wykorzystania multimediów w kinie ciekawy jest ostatni pomysł wykorzystania multimediów przez sieć kin Multikino Media. Broker reklamowy sieci Multikino, wprowadził do swojej oferty pierwszą w Polsce aplikację na urządzenia mobilne, która umożliwia rozszerzanie oznakowanych formatów reklamowych oraz uzyskanie dodatkowych informacji o produkcie. Umożliwia ona między innymi rozszerzenie oznakowanych plakatów znajdujących się w kinie. Dzięki niej po zeskanowaniu wybranego plakatu filmowego lub reklamowego będzie można uzyskać więcej informacji o konkretnym produkcie, obejrzeć zwiastun, przeprowadzić konkurs, a następnie zarezerwować bilet.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.