Jeszcze
do niedawna, przychodząc do kina mogliśmy zwyczajnie usiąść i
oglądać. Najpierw wyświetlane na ekranie kinowym reklamy, a
dopiero później długo przez nas wyczekiwany film. Obecnie
natomiast wszyscy widzowie, bez żadnych wyjątków, mogą stawać
się świadkami nowo powstających interaktywnych
reklam,
które wzbudzają zazwyczaj ogromne emocje na sali kinowej.
Interaktywna
reklama kinowa jest
coraz częściej wykorzystywanym działaniem promocyjnym, chociaż
jeszcze do niedawna znana nam była jedynie interaktywność
w internecie.
Oczywiście nakład pracy w produkcję takich reklam jest znacznie
większy niż w przypadku projektowania tradycyjnych reklam, ale za
to efekt jest imponujący.
Innowacyjne
pomysły dotyczące reklam
kinowych pojawiają
się coraz częściej. Najlepszą częścią tych innowacyjnych pokazów jest fakt, że w trakcie wyświetlania takich
reklam sami widzowie są w nią angażowani. Ważne jest jednak
odpowiednie oprogramowanie, które będzie sterowało poszczególnymi
czynnościami. W momencie kiedy w reklamie zadzwoni dzwonek telefonu,
odezwie się także telefon jednego z uczestników seansu. Ten,
odbierając telefon, staje się uczestnikiem interaktywnej
reklamy.
Pierwsze reklamy kinowe pojawiały się w latach w latach siedemdziesiątych XX wieku. Przeprowadzane w tej kwestii badania bardzo często pokazywały, iż mają one
znacznie szerszy zasięg niż reklamy wyświetlane w tradycyjnych
mediach (w prasie czy w telewizji). Jest to spowodowane tym, że osoby przychodzące na seans w kinie mają zupełnie inne nastawienie, są bardziej zrelaksowani, co sprawia, że inaczej odbierają
również przesyłane im bodźce. Są jednocześnie znacznie bardziej
skoncentrowane na oglądaniu. [Źródło]
Obecnie
branża reklamowa rozwija się coraz dynamiczniej, nic więc
dziwnego, że na przestrzeni kilku lat zaczęła się zmieniać
również reklama
kinowa.
Z tej klasycznej stała się ona interaktywną, mogącą być
wykorzystywaną do prowadzenia kampanii kreujących najróżniejsze
marki na rynku.
Multimedialna
reklama kinowa bez
wątpienia jest ciekawą formą promowania produktu czy też usługi. Czerpie ona z najnowszych technologii, dzięki
którym każdy z nas może wziąć udział w niesamowitej zabawie, która toczy się na kinowym ekranie. Taka forma reklamy jest przy tym
znacznie bardziej efektywna, gdyż jest w stanie nawet na długi czas
zapaść w pamięci praktycznie każdego widza na sali kinowej. Taka
forma reklamy jeszcze nie jest praktykowana w Polsce, jednak mam
nadzieje, że zmieni się to w niedalekiej przyszłości. Ponieważ
uważam, że to bardzo ciekawa forma prezentowania przekazu
reklamowego, która angażuje bezpośrednio naszego potencjalnego
odbiorcę.
W
kwestii wykorzystania multimediów w kinie ciekawy jest ostatni
pomysł wykorzystania multimediów przez sieć kin Multikino Media.
Broker reklamowy sieci Multikino, wprowadził do swojej oferty
pierwszą w Polsce aplikację na urządzenia mobilne, która
umożliwia rozszerzanie oznakowanych formatów reklamowych oraz
uzyskanie dodatkowych informacji o produkcie. Umożliwia
ona między innymi rozszerzenie oznakowanych plakatów znajdujących
się w kinie. Dzięki niej po zeskanowaniu wybranego plakatu
filmowego lub reklamowego będzie można uzyskać więcej informacji
o konkretnym produkcie, obejrzeć zwiastun, przeprowadzić konkurs, a
następnie zarezerwować bilet.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.