Przede wszystkim marketing w Internecie jest tańszy, niż ten prowadzony w innych mediach. Koszt dotarcia do 10000 odbiorców przy użyciu technik marketingu internetowego jest prawie taki sam, jak koszt dotarcia do 100 odbiorców drogą tradycyjną. Dlatego popularność reklam w Internecie ciągle wzrasta, a ich ilość na stronach internetowych zaczyna przerażać. Ciąg dalszy irytujących multimediów:
3. Reklama video
Nowy i rozwijający się nurt w internecie. Jest to w pełni multimedialna reklama, oferująca reklamodawcą możliwość interakcji. Popularne jest zamieszczanie spotów reklamowych, który jest emitowany przed lub po materiale filmowym. Zaletą tego tupu reklamy jest brak konkurencji ze strony przekazu komercyjnego innych firm. Reklama video w internecie daje nam dodatkową możliwość wyboru przy jakim materiale chcemy emitować nasze reklamy. Możemy dopasować reklamy tematyczne np. oferujemy sprzęt sportowy, więc emitujemy reklamę przy wydarzeniach sportowych.
4.
Reklama w poczcie elektronicznej
Najbardziej
rozpoznawalny typ reklamy internetowej. Najpopularniejsza jest
reklama graficzna przysyłana do użytkownika, która wyświetla się
w oknie programu pocztowego. Reklama w newsletterach bardziej
nawiązuje do reklamy prasowej i internetowej reklamy typu display.
Newslettery są bardziej skuteczne jednak ich zasięg jest mniejszy.
Często jest kojarzona ze spamem. Istnieje również e-mail marketing
czyli reklama przesyłana konsumentom na ich konta pocztowe.
5.
Reklama dźwiękowaDźwięk
wykorzystywany w reklamach jest od bardzo dawna. Różnica pomiędzy
reklamą graficzną a dźwiękową to emisja dźwięku podczas
wyświetlania bannera lub innego nośnika. Aby reklama dźwiękowa
była skuteczna ważny jest tzw. element emocjonalny, czyli np.
wykorzystana muzyka, znane motywy kojarzone z firmą, tzw. jingle lub
dźwiękowe tło ilustracyjne. Wykorzystanie elementów dźwiękowych
musi być dobrze przemyślane, ponieważ często odbiorcy negatywnie
podchodzą do tego typu reklam, uważają, że ma inwazyjny
charakter. Rosnąca popularność takiej reklamy jest związana z
większym zainteresowaniem podcastami oraz popularnością
przenośnych urządzeń odtwarzających mp3.
Internet
to medium, które w coraz większym stopniu przejmuje rolę innych
kanałów marketingowych. Oprócz możliwości pozyskania wiedzy z
różnych dziedzin życia codziennego oferuje także możliwości
reklamowe. Twórcy reklam mają większe pole do popisu, oprócz
reklam telewizyjnych również przez internet docierają do swoich
odbiorców.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.