poniedziałek, 11 maja 2015

Irytujące multimedia, czyli reklama w Internecie część II


Najważniejszą cechą Internetu jest jego globalny charakter. Dlatego jeśli mówimy o jakiejkolwiek formie działalności w Internecie musimy pamiętać o jej międzynarodowym zasięgu.
Przede wszystkim marketing w Internecie jest tańszy, niż ten prowadzony w innych mediach. Koszt dotarcia do 10000 odbiorców przy użyciu technik marketingu internetowego jest prawie taki sam, jak koszt dotarcia do 100 odbiorców drogą tradycyjną. Dlatego popularność reklam w Internecie ciągle wzrasta, a ich ilość na stronach internetowych zaczyna przerażać. Ciąg dalszy irytujących multimediów:

3. Reklama video

Nowy i rozwijający się nurt w internecie. Jest to w pełni multimedialna reklama, oferująca reklamodawcą możliwość interakcji. Popularne jest zamieszczanie spotów reklamowych, który jest emitowany przed lub po materiale filmowym. Zaletą tego tupu reklamy jest brak konkurencji ze strony przekazu komercyjnego innych firm. Reklama video w internecie daje nam dodatkową możliwość wyboru przy jakim materiale chcemy emitować nasze reklamy. Możemy dopasować reklamy tematyczne np. oferujemy sprzęt sportowy, więc emitujemy reklamę przy wydarzeniach sportowych.

4. Reklama w poczcie elektronicznej

Najbardziej rozpoznawalny typ reklamy internetowej. Najpopularniejsza jest reklama graficzna przysyłana do użytkownika, która wyświetla się w oknie programu pocztowego. Reklama w newsletterach bardziej nawiązuje do reklamy prasowej i internetowej reklamy typu display. Newslettery są bardziej skuteczne jednak ich zasięg jest mniejszy. Często jest kojarzona ze spamem. Istnieje również e-mail marketing czyli reklama przesyłana konsumentom na ich konta pocztowe.

5. Reklama dźwiękowaDźwięk wykorzystywany w reklamach jest od bardzo dawna. Różnica pomiędzy reklamą graficzną a dźwiękową to emisja dźwięku podczas wyświetlania bannera lub innego nośnika. Aby reklama dźwiękowa była skuteczna ważny jest tzw. element emocjonalny, czyli np. wykorzystana muzyka, znane motywy kojarzone z firmą, tzw. jingle lub dźwiękowe tło ilustracyjne. Wykorzystanie elementów dźwiękowych musi być dobrze przemyślane, ponieważ często odbiorcy negatywnie podchodzą do tego typu reklam, uważają, że ma inwazyjny charakter. Rosnąca popularność takiej reklamy jest związana z większym zainteresowaniem podcastami oraz popularnością przenośnych urządzeń odtwarzających mp3.



Internet to medium, które w coraz większym stopniu przejmuje rolę innych kanałów marketingowych. Oprócz możliwości pozyskania wiedzy z różnych dziedzin życia codziennego oferuje także możliwości reklamowe. Twórcy reklam mają większe pole do popisu, oprócz reklam telewizyjnych również przez internet docierają do swoich odbiorców.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.