"Audycja zawiera lokowanie produktu" - to coraz częściej pojawiające się
słowa w telewizji. Gdy oglądamy film, bądź serial często możemy
zobaczyć ten właśnie napis na ekranach telewizorów.
Product placement, bo tak brzmi to wyrażenie po angielsku, stosowany
jest coraz częściej. Wszystko w serialu, czy filmie dzieje się tak, jak
wcześniej było zaplanowane, jednak na przykład w dialogach pojawia się
ze strony aktorów mniejszy lub większy zachwyt nad jakimś produktem.
Występuje też zbliżenie kamery na produkt na kilka sekund, czego celem
jest nic innego, jak zwrócenie na to uwagi przez odbiorcę.
Oczywiście reklamowane są różne rzeczy. Są to artykuły spożywcze, telefony, przyprawy, samochody oraz także sieci sklepów.
Po co umieszczać reklamę w serialu, czy filmie, skoro istnieje ona w
każdej przerwie między audycjami? Właśnie po to, żeby zwrócić uwagę na
dany produkt. Odbiorca zapamięta to na dłuższy, bądź krótszy czas,
zapamięta również w jakim serialu lub filmie miało to miejsce.
Bohaterowie programów, które oglądamy reklamują produkty. Zachowują się
normalnie, nie afiszując reklamy, bo właśnie najczęstszym sposobem na
zareklamowanie czegoś jest po prostu zbliżenie kamery na kilka sekund.
Jak widać reklama jest obecna w całym naszym życiu, w każdym miejscu, w
którym się znajdujemy. Na ulicy, w internecie, podczas przerw
reklamowych w telewizji, ale także w filmach i serialach, co sprawia, że
stała się ona nieodłączną częścią naszego życia i tak już pozostanie.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.