niedziela, 24 maja 2015

Podziel się ostatnią kostką czekolady, czyli nowa kampania marki Milka


11 maja wystartowała kampania reklamowa Milki „Ostatnia kostka”. Marka w swojej kampanii zachęca przede wszystkim do podzielenia się czekoladą z najbliższą osobą.
Hasłem przewodnim Milki od zawsze jest: „Odważ się być delikatnym.” I tym razem marka daje taką możliwość poprzez swój produkt. Jak to działa?


„Do sklepów trafiła limitowana edycja tabliczek, w których brakuje jednej kostki. Ma ona stać się symbolem przyjaźni i bliskości.” – marketing-news.pl
Kampania była już prowadzona m.in. we Francji i Niemczech, została wykreowana tam przez agencję Buzzman i efekt był całkiem dobry, społeczeństwo miło przyjęło ową kampanię i chętnie brało w niej udział.
Kiedy francuskie i niemiecki teamy Milka chciały zbudować swoją markę na podstawie wyzywania ludzi do bycia bardziej czułymi, delikatnymi nie stworzyły nowej reklamy. Zamiast tego, zmienili produkt i zmusili konsumentów do rozdania swoich ostatnich kostek. Delikatna, rozpływająca się w ustach czekolada Milka zawsze była częścią wizerunku marki przez prawie 50 lat, jednak aby przekaz stał się o wiele bardziej znaczący dla współczesnych konsumentów należało zmienić produkt.
Wybranie zmiany produktu – usunięcie jednej kostki z całej tabliczki, z pewnością nie jest łatwą decyzją, ale wyzwanie konsumentów, aby oddali brakującą kostkę przyjacielowi (albo sobie) jest wyjątkową metodą na przywrócenie marce życia i zmianę postrzegania rzeczywistości przez ludzi. W trakcie trwania akcji wystarczy zarejestrować się na stronie i wysyłać ową brakującą kostkę sobie lub znajomemu.
We Francji i Niemczech konsumenci o wiele częściej wysyłali brakujące kostki przyjaciołom niż sobie. Niemieccy konsumenci dodatkowo byli bardziej hojni, czy to zasługa tego, że są bardziej delikatni, wrażliwi, a może chętniej przestrzegają instrukcji niż inne nacje? Jak akcja spisze się w Polsce?
„Konsumenci mogą wziąć udział w promocji na dwa sposoby. Pierwszy polega na wysłaniu jednej z 60 tys. prawdziwych kostek po zakupie specjalnej tabliczki czekolady oraz rejestracji w serwisie www.fioletowastrona.pl. Druga możliwość to stworzenie wirtualnej kostki za pomocą kreatora.” – marketing-news.pl
15 – sekundowy post emitowany będzie w ogólnopolskich i tematycznych stacjach telewizyjnych,, prowadzone są także działania na citylightach w całej Polsce, a w sklepach eksponowane są materiały POS. Jeśli chodzi o Internet, tam działania obejmują kampanię display, reklamy wideo w serwisach VoD oraz komunikację w social media.


 „Kampanię na zlecenie firmy Mondelez Polska przygotowały spółki z grupy Dentsu Aegis Network Polska dom mediowy Carat Polska we współpracy z Posterscope Polska. Adaptacją konceptu globalnego i pracami kreatywnymi zajęła się agencja VML. Działania w social media prowadzi Next.” – marketing-news.pl


Podzielilibyście się swoimi ostatnimi kostkami?

3 komentarze:

  1. Sprzedaż wybrakowanych tabliczek czekalody, jest oszustwem! Ilu z kupujących ma swiadomość, że kupuje własnie czekolade z brakująca kostką?
    Na opakowaniu widnieje 100g!!!
    Zapłaciłam za całą tabliczkę czekolady i jakież było moje zdziwienie, że jednego elementu brak. Nieźle się producent obłowił. Sprawdziłam, że ta loteria miała swój koniec 31.10.2015, a ja swoją czekoladę kupiłam 16.11.2015., więc te z brakującymi kostkami powinny być wycofane!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. chyba sobie jaja robisz????????????? o KOSTKĘ czekolady tak się pluć?????? To trzeba mieć siano zamiast mózgu! Zajebista akcja! Szkoda, że za mało rozpropagowana w mediach. A skoro tak Ci żal, ze zeżarlas o jedna kostke mniej - to oddam Ci swoją. I żadne oszustwo - naucz się czytać - na każdej tabliczce czekolady WYRAŹNIE jest napisane, ze brakuje jednej kostki. No żal mi Cie...

      Usuń
    2. Trzeba było ją wrzucić na wagę... Czekolada bez kostki też ma 100g, ale jest minimalnie grubsza od normalnej - także nic się nie traci... Cebulactwo

      Usuń

Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.