11 maja wystartowała
kampania reklamowa Milki „Ostatnia kostka”. Marka w swojej kampanii zachęca przede
wszystkim do podzielenia się czekoladą z najbliższą osobą.
Hasłem przewodnim Milki
od zawsze jest: „Odważ się być delikatnym.” I tym razem marka daje taką możliwość
poprzez swój produkt. Jak to działa?
„Do sklepów trafiła
limitowana edycja tabliczek, w których brakuje jednej kostki. Ma ona stać się
symbolem przyjaźni i bliskości.” – marketing-news.pl
Kampania była już
prowadzona m.in. we Francji i Niemczech, została wykreowana tam przez agencję
Buzzman i efekt był całkiem dobry, społeczeństwo miło przyjęło ową kampanię i
chętnie brało w niej udział.
Kiedy francuskie i
niemiecki teamy Milka chciały zbudować swoją markę na podstawie wyzywania ludzi
do bycia bardziej czułymi, delikatnymi nie stworzyły nowej reklamy. Zamiast
tego, zmienili produkt i zmusili konsumentów do rozdania swoich ostatnich kostek.
Delikatna, rozpływająca się w ustach czekolada Milka zawsze była częścią
wizerunku marki przez prawie 50 lat, jednak aby przekaz stał się o wiele
bardziej znaczący dla współczesnych konsumentów należało zmienić produkt.
Wybranie zmiany
produktu – usunięcie jednej kostki z całej tabliczki, z pewnością nie jest
łatwą decyzją, ale wyzwanie konsumentów, aby oddali brakującą kostkę
przyjacielowi (albo sobie) jest wyjątkową metodą na przywrócenie marce życia i
zmianę postrzegania rzeczywistości przez ludzi. W trakcie trwania akcji
wystarczy zarejestrować się na stronie i wysyłać ową brakującą kostkę sobie lub
znajomemu.
We Francji i Niemczech
konsumenci o wiele częściej wysyłali brakujące kostki przyjaciołom niż sobie.
Niemieccy konsumenci dodatkowo byli bardziej hojni, czy to zasługa tego, że są
bardziej delikatni, wrażliwi, a może chętniej przestrzegają instrukcji niż inne
nacje? Jak akcja spisze się w Polsce?
„Konsumenci mogą wziąć
udział w promocji na dwa sposoby. Pierwszy polega na wysłaniu jednej z 60 tys.
prawdziwych kostek po zakupie specjalnej tabliczki czekolady oraz rejestracji w
serwisie www.fioletowastrona.pl. Druga możliwość to stworzenie wirtualnej
kostki za pomocą kreatora.” – marketing-news.pl
15 – sekundowy post emitowany będzie w
ogólnopolskich i tematycznych stacjach telewizyjnych,, prowadzone są także
działania na citylightach w całej Polsce, a w sklepach eksponowane są materiały
POS. Jeśli chodzi o Internet, tam działania obejmują kampanię display, reklamy
wideo w serwisach VoD oraz komunikację w social media.
„Kampanię na zlecenie firmy Mondelez Polska
przygotowały spółki z grupy Dentsu Aegis Network Polska –
dom mediowy Carat Polska we współpracy z Posterscope Polska. Adaptacją konceptu
globalnego i pracami kreatywnymi zajęła się agencja VML. Działania w social
media prowadzi Next.” – marketing-news.pl
Sprzedaż wybrakowanych tabliczek czekalody, jest oszustwem! Ilu z kupujących ma swiadomość, że kupuje własnie czekolade z brakująca kostką?
OdpowiedzUsuńNa opakowaniu widnieje 100g!!!
Zapłaciłam za całą tabliczkę czekolady i jakież było moje zdziwienie, że jednego elementu brak. Nieźle się producent obłowił. Sprawdziłam, że ta loteria miała swój koniec 31.10.2015, a ja swoją czekoladę kupiłam 16.11.2015., więc te z brakującymi kostkami powinny być wycofane!!!
chyba sobie jaja robisz????????????? o KOSTKĘ czekolady tak się pluć?????? To trzeba mieć siano zamiast mózgu! Zajebista akcja! Szkoda, że za mało rozpropagowana w mediach. A skoro tak Ci żal, ze zeżarlas o jedna kostke mniej - to oddam Ci swoją. I żadne oszustwo - naucz się czytać - na każdej tabliczce czekolady WYRAŹNIE jest napisane, ze brakuje jednej kostki. No żal mi Cie...
UsuńTrzeba było ją wrzucić na wagę... Czekolada bez kostki też ma 100g, ale jest minimalnie grubsza od normalnej - także nic się nie traci... Cebulactwo
Usuń