niedziela, 3 maja 2015

Interaktywna reklama samochodów

Coraz częściej zdarza się, że gdy oglądamy reklamy, czujemy jakbyśmy przenosili się w innym wymiar- świat gier komputerowych. I choć w tym świecie nie wszystko zależy od nas i to nie my jesteśmy reżyserami dziejących się właśnie wydarzeń, to jednak dzięki zastosowaniu interaktywności możemy poczuć, że mamy na nie wpływ. Twórcy reklam starają się jak najbardziej uatrakcyjnić swój przekaz, czyniąc go interaktywnym, a nawet zaskakującym, tak by zainteresować jak największe grono odbiorców.

Reklama Skody

Jedną z innowacji wprowadzonych w Škodzie Superb Combi był elektrycznie otwierany i zamykany bagażnik. Tak więc twórcy reklamy jako główny cel postawili sobie, przedstawienie tej innowacji odbiorcom reklamy, którzy mogli być potencjalnymi klientami tej marki. By przekonać widzów o ogromnym znaczeniu tego rozwiązania, a jednocześnie dać możliwość odczucia komfortu jaki z niego wynika, wykorzystano fakt, że zdecydowana większość Polaków na pierwszym kanale ma TVP1, a na drugim TVP2. Producent samochodów marki Skoda w Telewizji Polskiej promował swoje auto na dwóch kanałach jednocześnie. Widzowie TVP 1 oglądali pierwszą wersję reklamy, w której Skoda przedstawiona była z zamkniętym bagażnikiem, a w tym samym czasie widzowie TVP2 oglądali drugą wersję tej reklamy, w której bagażnik był otwarty. Pojawiała się oczywiście informacja, że mogą włączyć TVP1 by zobaczyć alternatywną wersję reklamy. A tam była ta sama Skoda, tyle tylko że z zamkniętym bagażnikiem. I analogiczna informacja dla widzów telewizyjnej „jedynki”.Widzowie, przełączając pilotem kanały mogli tym samym otwierać i zamykać bagażnik na ekranie swojego telewizora. W tej reklamie po raz pierwszy na polskim rynku reklam wykorzystano technikę tzw. roadblockingu. 



Nikogo nie dziwi fakt, iż reklamy takie zyskują coraz większą popularność i są świetnym narzędziem jeśli chodzi o wzbudzanie zainteresowania widzów. Dzieje się tak ponieważ poprzez ogromną liczbę odtworzeń zapadają one w pamięci widzów, a tym samym kojarzą się jednoznacznie z daną marką lub producentem.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.