Coraz
częściej zdarza się, że gdy oglądamy reklamy, czujemy jakbyśmy
przenosili się w innym wymiar- świat gier komputerowych. I choć w
tym świecie nie wszystko zależy od nas i to nie my jesteśmy
reżyserami dziejących się właśnie wydarzeń, to jednak dzięki
zastosowaniu interaktywności możemy poczuć, że mamy na nie wpływ.
Twórcy reklam starają się jak najbardziej uatrakcyjnić swój
przekaz, czyniąc go interaktywnym, a nawet zaskakującym, tak by
zainteresować jak największe grono odbiorców.
Reklama
Skody
Jedną
z innowacji wprowadzonych
w
Škodzie Superb Combi był
elektrycznie otwierany i zamykany bagażnik. Tak
więc twórcy reklamy jako główny cel postawili sobie,
przedstawienie tej innowacji odbiorcom reklamy, którzy mogli być
potencjalnymi klientami tej
marki.
By przekonać widzów o ogromnym znaczeniu tego rozwiązania, a
jednocześnie dać możliwość odczucia komfortu jaki z niego
wynika, wykorzystano fakt, że zdecydowana większość Polaków na
pierwszym kanale ma TVP1, a na drugim TVP2.
Producent samochodów marki Skoda w Telewizji Polskiej promował
swoje auto na dwóch kanałach jednocześnie. Widzowie TVP 1 oglądali
pierwszą wersję reklamy, w której Skoda przedstawiona była z
zamkniętym bagażnikiem, a w tym samym czasie widzowie TVP2 oglądali
drugą wersję tej reklamy, w której bagażnik był otwarty.
Pojawiała się oczywiście informacja, że mogą włączyć TVP1 by
zobaczyć alternatywną wersję reklamy. A tam była ta
sama Skoda,
tyle tylko że z zamkniętym bagażnikiem. I analogiczna informacja
dla widzów telewizyjnej „jedynki”.Widzowie, przełączając
pilotem kanały mogli tym samym otwierać i zamykać bagażnik na
ekranie swojego telewizora. W tej reklamie po raz pierwszy na polskim rynku reklam wykorzystano technikę tzw. roadblockingu.
Nikogo
nie dziwi fakt, iż reklamy takie zyskują coraz większą
popularność
i są świetnym narzędziem jeśli chodzi o wzbudzanie
zainteresowania widzów. Dzieje
się tak ponieważ poprzez ogromną liczbę odtworzeń zapadają one
w pamięci widzów, a tym samym kojarzą się jednoznacznie z daną
marką lub producentem.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.