Nie spędzam dużo czasu przed telewizorem, a kiedy już to robię zawsze natrafiam na reklamy. Tym razem również tak było, akurat leciała reklama Biedronki. Była nudna i nijaka, dokładnie taka sama jak wszystkie inne reklamy dotyczące supermarketów i produktów spożywczych. Przypomniałam sobie wtedy o wcześniejszych kampaniach reklamowych Biedronki, które były zabawne i czymś się wyróżniały.
W filmiku zebreno wszystkie ówczesne spoty reklamowe, jak widać po opisie ostatni taki spot ukazał się 01.07.2010. Czy to znaczy, że od tego czasu Biedronka nie wymyśliła czegoś jeszcze lepszego? Może i tak, ale nie zapadło mi to w pamięci tak jak właśnie te krótkie, zabawne historyjki, w których głównymi bohaterami były produkty spożywcze.
Każdemu z produktów zostały nadane jakieś cechy - np. galaretka się trzęsie, leniwe kluski są leniwe, kiełbasa zwyczajna czuje się gorsza w porównaniu do szaszłyków, a ogórki chcą brać kąpiel w zalewie. Jest to tylko kilka przykłdów, w których starano się "uczłowieczyć" nasze codzienne pokarmy, tak byśmy lepiej mogli zrozumieć humor płynący z reklam.
Nie tylko biedronka wykorzystała moty "gadających" warzyw czy kiełbasek. Od lat możemy oglądać reklamy "Berlinek" firmy Morliny, które prowadzą zabawne konwersacje między sobą, a każdy rodzaj kiełbasek jest unikatowy. Morliny, podobnie jak Biedronka wykorzystuje motyw humorystyczny i obsadza swoje wyroby w codziennych sytuacjach w kuchennym otoczeniu. I nawet, jeśli dorosłym te reklamy wydawać się mogą dziwne, to na dzieci na pewno działają. Pewnie po części właśnie taki był zamysł tworzenia reklam, kiedy dziecko będzie z mamą na zakupach, zobaczy opakowanie parówek, przypomni sobie zabawną sytuację, którą widział w telewizji i będzie chciał je zjeść.
Aż zgłodniałam.
A czy Ty masz jakąś swoją ulubioną reklamę, a może wszystkie reklamy Cię irytują?
To ja z kolei uważam, że jest wiele skuteczniejszych form reklamy (i tańszych) niż reklama w telewizji. Jedną z nich jest reklama w sieci. Jest wiele serwisów poświęconych tematyce marketingu internetowemu, z których można dowiedzieć się wiele, ciekawych informacji - http://adnext.pl/onas/content-marketing/ jest jednym z nich.
To ja z kolei uważam, że jest wiele skuteczniejszych form reklamy (i tańszych) niż reklama w telewizji. Jedną z nich jest reklama w sieci. Jest wiele serwisów poświęconych tematyce marketingu internetowemu, z których można dowiedzieć się wiele, ciekawych informacji - http://adnext.pl/onas/content-marketing/ jest jednym z nich.
OdpowiedzUsuń