poniedziałek, 22 maja 2017

BuzzFeed, królewski content. Cz. I

Rok 2012, Los Angeles. Powstaje BuzzFeed Motion Pictures (aktualnie BuzzFeedVideo). Mają prawie 12,5 miliona subskrybentów na YouTube i prawie 10 miliardów (!) wyświetleń. Co złożyło się na taki sukces?
BuzzFeed dużo uwagi poświęca wbrew pozorom banalnemu czynnikowi: czynnikowi ludzkiemu.
Brak banerów, prosty design i mobilna reklama. Pracują ciężko i wielowymiarowo. Każde zlecenie realizują w kilku różnych wersjach. Reklamodawca ma do wyboru różne formaty: video, quiz, lista itp.. Jak mawia założyciel BuzzFeed, Jonah Peretti: "It always works."
Sukcesy mają swoje podłoże już u podstaw, tzn. na początku kariery każdego pracownika. BF szkoli ich bowiem do tworzenia stricte BuzzFeed'owcyh treści. Wysyłają ich na kilkumiesięczne szkolenia, kursy, a nawet wymiany pracowników.

Teraz kilka rzeczy, których uczy nas BuzzFeed:

1. Clickbait? Stanowczo: nie.
Nie zobaczymy tam żadnych mylących nagłówków. Dostajemy dokładnie to, po co przyszliśmy. BF coś obiecał, my klikamy, obietnica dotrzymana, a my w przyszłości będziemy klikać ponownie. Czyż to nie proste?

2. Różne formaty
Quizy, listy, filmy, reportaże, newsy, memy. Dla każdego coś dobrego.

3. Slajdy? Również stanowczo: nie.
Nie znam osoby, która kliknęła w link zachęcona obiecującym tytułem i ucieszyła się, kiedy oczom ukazało się magiczne "Slajd 1/20". Mnóstwo zmarnowanego czasu, kliknięć i świadomość, że to tylko chwyt reklamowy. Zamiast nudnych slajdów tworzą dla odbiorców listy. Tu kolejny cytat założyciela BF, Jonah Peretti: "Slideshows are super annoying and lists are awesome so we do lists!"

Bardzo na miejscu jest tu nazwanie BuzzFeed'a królewskim contentem. Jak widać, czasem najprostsze pomysły stają się tymi właściwymi.


1 komentarz:

  1. ciekawy wpis, nie znałam wcześniej buzzfeed, ale teraz zainteresuję się tym tematem, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.