BuzzFeed dużo uwagi poświęca wbrew pozorom banalnemu czynnikowi: czynnikowi ludzkiemu.
Brak banerów, prosty design i mobilna reklama. Pracują ciężko i wielowymiarowo. Każde zlecenie realizują w kilku różnych wersjach. Reklamodawca ma do wyboru różne formaty: video, quiz, lista itp.. Jak mawia założyciel BuzzFeed, Jonah Peretti: "It always works."
Sukcesy mają swoje podłoże już u podstaw, tzn. na początku kariery każdego pracownika. BF szkoli ich bowiem do tworzenia stricte BuzzFeed'owcyh treści. Wysyłają ich na kilkumiesięczne szkolenia, kursy, a nawet wymiany pracowników.
Teraz kilka rzeczy, których uczy nas BuzzFeed:
1. Clickbait? Stanowczo: nie.
Nie zobaczymy tam żadnych mylących nagłówków. Dostajemy dokładnie to, po co przyszliśmy. BF coś obiecał, my klikamy, obietnica dotrzymana, a my w przyszłości będziemy klikać ponownie. Czyż to nie proste?
2. Różne formaty
Quizy, listy, filmy, reportaże, newsy, memy. Dla każdego coś dobrego.
3. Slajdy? Również stanowczo: nie.
Nie znam osoby, która kliknęła w link zachęcona obiecującym tytułem i ucieszyła się, kiedy oczom ukazało się magiczne "Slajd 1/20". Mnóstwo zmarnowanego czasu, kliknięć i świadomość, że to tylko chwyt reklamowy. Zamiast nudnych slajdów tworzą dla odbiorców listy. Tu kolejny cytat założyciela BF, Jonah Peretti: "Slideshows are super annoying and lists are awesome so we do lists!"
Bardzo na miejscu jest tu nazwanie BuzzFeed'a królewskim contentem. Jak widać, czasem najprostsze pomysły stają się tymi właściwymi.
ciekawy wpis, nie znałam wcześniej buzzfeed, ale teraz zainteresuję się tym tematem, pozdrawiam
OdpowiedzUsuń