wtorek, 16 maja 2017

Niekonwencjonalna reklama społeczna

Reklama to nie tylko promowanie produktu lub usługi.

Reklama to nie zawsze kolorowy obraz świata w formie video lub plakatu.

Źródło:kampaniespoleczne.pl

Fotobudka - jak wyjaśnia Wikipedia - to zautomatyzowane urządzenie, które wykonuje zdjęcia i od razu je drukuje. Zapewne jest ono i Tobie dobrze znane - jeśli nie z autopsji to chociaż ze słyszenia. Ale czy wiesz o istnieniu Bruise Automat-u drukującego cztery czarno - białe zdjęcia w tym jedno inne...?

Swój wpis rozpoczęłam dwoma zdaniami, które mogą Ci się wydawać wyrwane z kontekstu. Zatem czas na ich wyjaśnienie, które jest bardzo proste. Zamyka się ono w haśle reklamy społecznej promującej idee, w tym przypadku w wyszukany sposób - poza zwykłą reklamą także czarno - białymi zdjęciami z fotobudki, a konkretniej jednym przedstawiającym twarz kobiety z siniakami.

Niekonwencjonalny pomysł twórców niemieckiej kampanii Bruise Automatu uświadamia kobietom, jak duży problem przemocy istnieje w ich kraju. Aż 25% pań doświadczyło na własnej skórze przemocy domowej. Doskonale tę statystykę wizualizuje wydruk z fotobudki - jedno zdjęcie na cztery (czyli 25% wydruku) automatycznie, dzięki nowoczesnym technikom rozpoznawania płci podczas skanowania twarzy, ma nałożone ślady pobicia.

Do kompletu zdjęć dołączana jest ulotka. Wyjaśnia szerzej, niejednokrotnie zaskoczonym osobom, myślącym, że to oznaka defektu fotobudki, dlaczego jedno ze zdjęć jest inne. Ten zestaw, zdaniem twórców kampanii, da przede wszystkim paniom do myślenia i być może pozwoli zahamować negatywne zjawisko.

Co myślisz o takiej kampanii społecznej? Jakbyś zareagował(a), otrzymując taki zestaw zdjęć?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.