W dzisiejszych czasach większość reklam skierowana jest do najmłodszego targetu. W spotach pokazywane są ideały kobiecego i męskiego piękna – smukłe, wysportowane sylwetki, ciało bez skaz, zmarszczek, siwych włosów. Społeczeństwo, zwłaszcza płeć piękna, popada przez to w coraz większe kompleksy, nie czuje się atrakcyjnie. Kilka marek, w tym Dove i Calvin Klein, w swoich spotach stara się udowodnić, że kobiety – niezależnie od wieku, kształtu sylwetki, koloru skóry są piękne a produkty reklamowane dotąd przez idealne modelki, tworzone są także z myślą o nich.
Marka kosmetyków do pielęgnacji skóry Dove – Real Beauty znana jest z tego, że kampanie reklamowe kieruje do niemal wszystkich (nie)idealnych kobiet. W spotach pokazuje panie dalekie od ideału wykreowanego w mediach, by udowodnić, że piękno kryje się w każdej z nich, pod warunkiem, że się akceptują, podobają się same sobie.
Dove rusza z nowym spotem, w którym pokazuje produkcję butelek swoich produktów odzwierciedlających wszystkie kształty kobiecego ciała. Seria limitowana opakowań wzbudziła jednak kontrowersje wśród klientek, uważających, że o ile spoty przedstawiające różne kobiety przyczyniają się do akceptacji siebie, nowe butelki na kosmetyki negatywnie działają na ich psychikę – przypominają o dającej wiele do życzenia sylwetce za każdym razem, gdy sięgają po produkt.
Znana i ciesząca się dobrą renomą marka Calvin Klein również zdecydowała się na wykorzystanie w swojej kampanii reklamowej Calvin Clein Or Nothing At All kobiet w różnym wieku. Wybór padł m.in. na znaną modelkę lat 70. – Lauren Hutton mającą 73 lata, która bez wątpienia pokazuje, że w każdym wieku można być piękną, korzystać z produktów marek, które dotąd wydawały się odpowiednie jedynie dla młodych, wręcz idealnych pań.
Uważasz, że moda na reklamowanie produktów przez kobiety uznawane w mediach za idealne przemija na dobre, czy może jest to tylko chwilowy trend? Przedstaw swoje zdanie w komentarzu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.