piątek, 19 maja 2017

Reklamy Super Bowl – zabawnie, kreatywnie i z rozmachem

Super Bowl to jedno z największych wydarzeń w amerykańskiej telewizji. Przyciąga przed ekrany telewizorów ponad 100 milionów widzów w samej Ameryce. Reklamy, które są emitowane podczas tego event-u są chętnie oglądane. Dlaczego? Odpowiedź jest prosta! – Są kreatywne, zabawne i realizowane z rozmachem.

Wszystkie reklamy, które pojawiają się podczas sportowych zmagań najlepszych drużyn trwają łącznie godzinę czasu. Z punktu widzenia przeciętnego Polaka – bardzo długo, co wynika z faktu, że przerwy reklamowe trwają od kilku do nawet kilkunastu minut (Polsat, TVN)- zarówno między poszczególnymi programami, jak w ich trakcie. Zapewne inaczej byłyby one przyjmowane, gdyby były tak ciekawe, jak te emitowane poza granicami kraju (przykładów kilka w filmiku), a także gdyby było ich zdecydowanie mniej.

Mówiąc o reklamie podczas takiego wydarzenia nie można pominąć kwestii finansowych. Czas antenowy podczas emisji programów interesujących z punktu widzenia odbiorców, jest bardzo wysoki. Podczas Super Bowl 2017 wynosił on… 5 milionów dolarów za 30 sekund spotu! Jest to bez wątpienia ogromna inwestycja dla marek chcących pokazać się ponad 100 milionowej publiczności, ale właśnie dlatego jest opłacalna.

Hyundai, Persil, Evony, Budweiser, Skittles, Intel, Old Spice to jedne z wielu przykładów firm, którym kilkumilionowa opłata za czas antenowy podczas Super Bowl 2017 nie sprawiła problemu. Amerykanie dzięki nim mogli się rozerwać, bo zdecydowana większość reklam zaskakiwała i bawiła. Oto kilka z nich:

Która z reklam, Twoim zdaniem, jest najlepsza? Napisz w komentarzu :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.