czwartek, 18 maja 2017

"Popis" sieci McDonald's

Jak dotąd reklamy restauracji McDonald’s były tworzone w sposób dość ciekawy i rzadko kiedy wzbudzały jakiekolwiek kontrowersje. Jednak ich nowa kampania w Wielkiej Brytanii pod nazwą „Dad” okazała się totalnym niewypałem. Pięć dni po jej publikacji McDonlad’s postanowił wycofać spot ze wszystkich mediów.
Źródło: http://www.missionmeasurement.com/wp-content/uploads/2015/11/mcdonalds.jpg

Reklama wywołała oburzenie, gdyż wykorzystuje element żałoby. Bohaterami spotu są młody chłopiec i jego matka. Podczas spaceru syn wypytuje o swojego ojca, o którym nie ma żadnych wspomnień. Z opowiadań matki wynika, że nie jest on w niczym podobny do taty. Kiedy wchodzą do McDonald’s na stoliku pojawia się kanapka Filet-o-fish, którą zjada chłopiec. Matka mówi mu wtedy, że była to ulubiona kanapka ojca.

Internauci oraz społeczeństwo brytyjskie uważa, że reklama jest obraźliwa i chyba mają rację, a najbardziej poruszyła ich ostatni scena, która sugerują, że ta kanapka pozwala chłopcu przetrwać żałobę. Wykorzystanie ludzkiej tragedii i przykrych emocji do wypromowania swoich produktów jest zdecydowanie nie na miejscu. Takim działaniem siec McDonald’s naraziła się także na powstanie rys na wizerunku marki.

Według McDonald’s reklama miała podkreślić rolę jaką ta sieć restauracji odgrywa w tych lepszych i gorszych chwilach swoich klientów.

A czy Was również oburzyła ta reklama? Piszcie w komentarzach.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.